Dôvodov je niekoľko. Investigatíva v súkromnej JOJ prakticky neexistuje, v Markíze už len zriedkavo v spravodajstve, ktoré nemá formát na to, aby sa do hĺbky venovalo problémom. Niektoré zložité témy totiž nemožno vysvetliť v krátkom spravodajskom šote.
Posledná relevantná investigatívna relácia v súkromnej televízii skončila pred siedmimi rokmi. Bola to Paľba na Markíze. Vtedajší šéf Markízy a neskôr RTVS Václav Mika rozhodnutie zdôvodňoval miliónovými súdnymi spormi, ktorým televízia pre príspevky v Paľbe čelila.
Je pravda, že niektorí advokáti si urobili biznis zo žalôb na ochranu osobnosti. Boli dokonca situácie, keď sami kontaktovali osoby, ktorých sa investigatíva týkala a núkali im zastupovanie. Pri stave v akom sa nachádza slovenská justícia, bolo prakticky jedno, či ich nároky sú oprávnené.
Investigatívna relácia vo všeobecnosti nezarába. Naopak, sú s ňou spojené len zvýšené výdavky a problémy. Vyžaduje si kvalitných, a teda dobre zaplatených novinárov, ktorých je na trhu nedostatok. A po jej odvysielaní je treba zakaždým čakať sťažnosti a nepríjemnosti.
Pre vedenie televízií je investigatíva z týchto dôvodov nepopulárna. O to viac
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 2 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?