V 29. týždni (18. až 24. júl 2011) si spomedzi českých televízií najviac (i keď štatisticky nie významne) pohoršila digitálna TV Barrandov (- 0,32 na 5,05 %). Najvyšší nárast zaznamenala verejnoprávna ČT 2 (+ 0,34 na 5,14 %). Ide o jej najlepší tohtoročný výsledok, zároveň tiež druhýkrát prekročila hranicu piatich percent.
Udalosti týždňa
Letným hitom televízie Nova sa stáva socialistický seriál Plechová kavalerie (1 012 000, share 33,28 % v 15+ a 41,46 % v 15-54) z roku 1797. Prekvapivo na seba viaže najmä mladších divákov, v strategickej cieľovej skupine 15-54 jeho trhový podiel opäť prekročil hranicu 40 percent a v utorok sa stal najsledovanejším nespravodajským programom dňa.
V cieľovke 15+ dosiahla mierne nadpriemerný výsledok aj konkurenčná zábavná relácia Nikdo není dokonalý (601-tisíc, 19,95 % v 15+) na Prime. Najúspešnejším nespravodajským programom trhovej dvojky za celý týždeň v oboch hlavných cieľových skupinách sa stal stredajší bulvárny Top Star magazín (1 012 000, 33,28 % v 15+ a 41,46 % v 15-54).
Rovnako ako na Slovensku, ani v Česku si letný projekt Wipeout - Súboj národov (921-tisíc, 26,99 % v 15+ a 32,16 % v 15-54) neudržal vysoko nadpriemernú sledovanosť prvého vydania. Z iniciálnych 47,81 % klesol trhový podiel šou v strategickej cieľovke 15-54 na minulotýždňových 32,16 %.
Vo štvrtok výrazne zabodovala aj menšia Nova Cinema s dvojdielnym televíznym filmom Poklad kráľa Šalamúna s Patrickom Swayzem v hlavnej úlohe. Druhú časť odvysielanú po 21:55 si podľa tlačovej správy pozrelo vysoko nadpriemerných 19,55 % divákov vo veku od 15 do 54 rokov.
V štvrtkovom prime-time začína Nove slabnúť jej pôvodný komediálny seriál Hospoda (1 207 000, 37,54 % v 15+ a 32,85 % v 15-54 a 1 233 000, 34,29 % v 15+ a 32,97 % v 15-54) z roku 1996. Naďalej si však udržiava pozíciu najsledovanejšieho nespravodajského programu dňa v oboch hlavných cieľových skupinách. ČT 1 v jeho konkurencii opäť uspela u mladších divákov 15-54 s francúzskou komédiou Návštevníci 2 (22,36 %).
Aktuálne podiely vs. minuloročný výkon (diváci 15+)
Nova 27,44 % (- 0,97)
Prima 16,73 % (- 0,43)
ČT 1 15,29 % (- 3,55)
Nova Cinema 5,88 % (+ 1,62)
ČT 2 5,14 % (+ 0,24)
TV Barrandov 5,05 % (- 0,05)
ČT 24 4,53 % (+ 0,95)
ČT 4 3,84 % (+ 1,76)
Prima Cool 3,51 % (+ 0,63)
Prima Love 1,07 % (-)
Aktuálne podiely vs. priemer sezóny (diváci 15+)
Nova 27,44 % (- 3,30)
Prima 16,73 % (- 0,92)
ČT 1 15,29 % (- 0,79)
Nova Cinema 5,88 % (+ 1,55)
ČT 2 5,14 % (+ 1,49)
TV Barrandov 5,05 % (+ 0,17)
ČT 24 4,53 % (+ 0,31)
ČT 4 3,84 % (+ 0,59)
Prima Cool 3,51 % (+ 0,27)
Prima Love 1,07 % (+ 0,20)
Posuny v podieloch. Historicky najvyššiu hodnotu celotýždňového trhového podielu 5,88 % zaznamenala Nova Cinema, opäť sa jej podarilo predbehnúť aj plnoformátovú TV Barrandov (5,05 %). Naďalej sa darí aj ženskej Prima Love, ktorá v 15+ dosiahla druhý najlepší celotýždňový výsledok 1,07 %.
Vo svojej strategickej cieľovke 15-54 dosiahla Nova minulý týždeň priemerný podiel 28,60 %, Prima si pohoršila na 15,48 % a ČT 1 na 12,79 %. Štvrtá priečka patrila Nove Cinema (7,06 %) pred Primou Cool (5,19 %) a TV Barrandov (4,43 %).
Zdroje údajov:
• týždenné podiely televízií zostavuje Mediálne.sk podľa výstupov ATO.cz a
• webovej stránky www.DigiZone.cz
• tlačové správy a teletexty televízií
Sezónny priemer je priemerom jednotlivých podielov televízií od 35. týždňa 2010 doteraz.
Hodnoty týždenných podielov televízií sú za celé dni, nejde o parameter prime-time.
Pre potreby správy je "aktuálna sezóna" priemerom celodenných výkonov televízií od prvého septembrového do posledného júnového týždňa.
Elektronický prieskum sledovanosti zabezpečuje v Česku Mediaresearch na objednávku Asociace televizních organizací (ATO). Členmi ATO sú ČT, TV Nova, TV Prima, TV Barrandov a Asociace komunikačních agentur České republiky.