Snívajte s nami sa na Jednotku vrátilo ako prepadák

Jednotka Slovenskej televízie má za sebou prvý týždeň s prestavaným popoludňajším off-time. Kým súťaži Zostane to v rodine a telenovele Sila lásky presun na skorší čas opticky pomohol, nasadenie repríz Snívajte s nami na 18:00 sa zatiaľ javí ako fiasko.

Zašednuté záznamy predchodcu Modrého z neba z roku 2001 pozeralo minulý týždeň menej ako 10 percent divákov pri obrazovkách. O niečo lepšie sa v slote darilo aj nemeckej telenovele Sila lásky. Aspoň priemer Jednotky však nedosahovala ani ona.

Oproti slabučkému Snívajte s nami vyskočila začiatkom týždňa na neštandardne vysoké hodnoty okolo 36 % Súdna sieň na Jojke. Pod 30 % neklesala ani silnejúca šou Bez servítky na Markíze, nepolepšil si iba kriminálny seriál V mene zákona.

Upútavka na Snívajte s nami

Začiatok dvojslotu so Silou lásky sa po nasadení Snívajte s nami posunul zo 17:10 na 16:20. Po slabšom pondelkovom rozbehu už v ďalších dňoch dosahovala nadpriemerné podiely okolo 16 až 17 %. A to aj v konkurencii silných popoludňajších spravodajstiev na komerčných staniciach.

Premiérové časti súťaže s Andrejom Bičanom Zostane to v rodine sa presunuli z 16:30 na obchodne ešte menej atraktívny čas 14:30. Pôvodný, nelicencovaný formát totiž dosahoval podpriemerné trhové podiely, zväčša okolo 10 %. Po zmene začali stúpať k rekordným hodnotám okolo 14 ale aj 17 %.

Relácia to v skorom popoludňajšom čase, do ktorého sa komerčným televíziám neoplatí investovať, nemá ťažké. Konkuruje zväčša podpriemerne výkonnému sitcomu Priatelia na Markíze a seriálu C.S.I.: Kriminálka Las Vegas na Jojke.    

Zdroje dát:
Mediálne.sk zverejňuje hodnoty z výstupov merania sledovanosti citovaním oficiálnych zdrojov ako web o sledovanosti TV Joj TVmeter.sk, webová stránka STV, teletext TV Markíza a tlačové správy televízií. Stanice Joj a Joj Plus zverejňujú sledovanosť aj v týždenných programových plánoch. Správy obsahujú tiež označené neoficiálne informácie z brandže. Hodnoty v sledovanosti v spravodajstve Mediálne.sk o sledovanosti sú teda negarantované.

Všetky hodnoty sú uvádzané v univerzálnej cieľovej skupine divákov starších ako 12 rokov. "Nadpriemer" a "podpriemer" je porovnaním výkonnosti relácie s celotýždenným priemerným trhovým podielom televízie v univerzálnej cieľovej skupine. "Sezónny priemer" sa chápe ako priemer týždenných podielov univerzálnej cieľovej skupiny v období od septembra do júna.

Elektronický prieskum sledovanosti zabezpečuje TNS na objednávku PMT. Členmi PMT sú STV, Markíza, JOJ, Ta3 a Asociácia mediálnych agentúr.