Dievča za milión a Slovensko hľadá SuperStar prinášajú pre svoje televízie jeden úspech za druhým. Ich sledovanosť je pri najvyšších číslach, pritom ich najzaujímavejšie finálové časti neboli ešte odvysielané. Pri Dievčati za milión nás 18.12. čaká zdrvujúce finále a záverečný súbor o moderátorku TV JOJ s miliónovou zmluvou. Čo sa týka SuperStar, tam máme toho zaujímavého ešte pred sebou. Nezačali nám ešte ani len priame prenosy a SMS hlasovanie. Obe televízie si sledovanosť a podiely na trhu, ktoré majú tieto "realitky", pochvaľujú a sú s nimi nad mieru spokojné. Týka sa to aj spokojnosti čo sa týka výnosov z reklamy a jej množstve zadávania. STV má už priestor pre reklamu v okolí vysielania SuperStar do konca roka vypredaný.


Poďme ale na fakty, konkretné čísla, či rast sledovanosti je naozaj kontinuálny a ako sa môže ďalej vyvíjať.


Posledný sobotnajší priamy prenos (13.11.) Dievča za milión sledovalo rekordných 16,8% divákov s trhovým podielom 32,3% a tento program sa stal zároveň programom s historicky najvyššou sledovanosťou pre TV JOJ od zavedenia peoplemetrov a znamená aj prvenstvo v súťaži o „najsledovanejší program sobotného večera dňa 13.11. 2004“. Štvrté finálové kolo prvej slovenskej reality šou prinieslo zmenu na vedúcej pozícii v priebežnom hlasovaní divákov prostredníctvom SMS. Stala sa ňou Michaela Suríniová z Pezinka. Táto časť obsahovala krátke interview finalistiek s moderátormi TV JOJ a dokrútky z ich pokusov o synchronizované plávanie. So súťažou sa rozlúčila Petra Lenártová, ktorá bola, podľa slov finalistky, poslednou slabou kandidátkou v súťaži o post moderátorky. Odteraz by v hre mali ostať len profesionálky. No uvidíme. Predmetom ďalšej úlohy pre profesionálne moderátorky bude herecká pantomíma. Ich úlohou bude bez slov predviesť určený pojem tak, aby porota uhádla, o čo ide.

Za výbornými číslami nezaostáva ani nočná kontaktná relácia Dievča za milión - píplemter, vysielaná 11.11. Zaznamenala rekordný 36,3% trhový podiel spolu so zatiaľ najvyššou sledovanosťou 5,1%. Tretí finálový prenos šou Dievča za milión, vysielaný 6.11. sledovalo až 14% Slovákov starších ako 12 rokov. Trhový podiel predstavoval 28,3%. Televízia JOJ sa tak aj v absolútnych číslach priblížila ku konkurencii, ktorá so svojim filmom, respektíve večernou zábavou získala 32,4% podielu trhu. Druhý, „spevácky“, miliónový večer z 30.10. sledovalo 13,6% Slovákov (podiel 29,1%). Úplne prvý priamy prenos vysielaný 23.10., v ktorom na dievčatá čakala televízna „čítačka“, získal 12,8% sledovanosť a 26,6% trhový podiel.


Poďme si teraz zrekapitulovať úspešnosť prvých častí vysielania druhej reality show pod názvom Slovensko hľadá SuperStar.


Tak ako v predchadzajúcom prípade začneme od najnovších častí. Posledná časť, vysielaná posledný piatok (12.11.), prekonala rekord v sledovanosti Jednotky. Podľa peoplemetrových výsledkov sledovalo priemerne 26,5% divákov, čo je v prepočte 1,248 milióna ľudí. Druhú časť sledovala viac ako polovica všetkých divákov a tým prekonala hranicu nadpolovičného podielu na trhu, keď dosiahla podiel 54,3% divákov. Oproti ostatným dvom častiam, nám viac ako 100 členný team, pripravujúci prestížnu súťaž, ponúkol oveľa širší pohľad na súťažiacich. Videli sme viac radostných ale aj smutných príbehov. Zabudnúť sa nedalo na Renátku, alebo na exotického mladíka, ktorý pricestoval na Slovensko práve kvôli tejto súťaži.

Už druhé vysielanie z 5.11. zaznamenalo milión divákov. V prepočte to bolo zatiaľ "len" 23% divákov. Relácia dosahovala 45,4 - až 48% podiel na trhu a porazila tak reláciu TV Markíza Milionár s 26,6% podielom na trhu a seriál Chlapci a chlapi na TV JOJ s 11,2% podielom. Prekonala tak očakávania samotnej STV, ktorá očakávala prelomenie 50% podielu na trhu až neskoršími, naživo vysielanými, prenosmi s hlasovaním divákov. Pilotná časť tejto speváckej reality show (vysielaná 29.10.) už vtedy prekonala trhový podiel relácie Milionár. Program mal sledovanosť 19,7%, čo predstavuje viac ako 900 tisíc divákov. V takzvanom divadle to bude poriadne vyrovnané. Bude sa určite na čo pozerať a čo počúvať. Sledujte SuperStar aj ďalej a uvidíte ako hľadanie SuperStar pokračuje. Konkrétne sa pozrieme do Banskej Bystrice.


počet divákov slovenských reality show

SuperStar

Dievča za milión

/16.10.

.

09,3

/23.10.

.

12,8

29.10./30.10.

19,7

13,6

5.11./6.11.

23,0

14,0

12.11./13.11.

25,2

16,8

19.11./20.11.

26,5

18,1

26.11./27.11.

31,0

16,4

3.12./4.12.

31,0

17,9

10.12./11.12.

30,0

21,5

17.12./18.12.

00,0

24,5

údaje sú uvedené v % | zdroj: TNS/PMT

graf budeme priebežne aktualizovať (19.12.04)



Obe relácie podľa týchto výsledkov, ktoré sú tiež zobrazené v prehľadnom grafe, zaznamenali kontinuálny rast sledovanosti od ich prvého vysielania. STV mala pri prvom vysielaní SuperStar lepšiu pozíciu ako úplne prvé, "castingové" časti Dievčaťa za milión. K obrazovkám verejnoprávnej televízie si sadla skupinka, ktorá si obľúbila dobre rozbehnutú show dievčat o milión. Získala tak oveľa vyššie percentá sledovanosti prvých častí. Vzhľadom na predpokladaný obsah ďalších častí môžeme predpokladať, že rast sledovaností sa nezastaví. Prekonáme ale hranicu 60 alebo 70 percent? Nechajme sa prekvapiť. Boli sme zatiaľ svedkami tretieho superstárovského hľadania v meste Žilina a už si pred televízne obrazovky verejnoprávnej televízie sadlo viac ako polovica všetkých divákov. Každý ďalší úspech bude obrovským úspechom nového vedenia STV a pozitívnym odrazom ich reformných krokov. Budeme veľmi zvedaví, aký bude finálový večer Dievča za Milión, ktorý nás čaká 18.12. A prvé naživo vysielané časti SuperStárovského hľadania s SMS hlasovaním. Zohľadňovať budeme aj fakt, že TV JOJ nemá pokryté také veľké územie ako ostatné televízie, aj keď v posledných týždňoch sprevádzkovala niekoľko vysielačov.