TV Barrandov chce hospodáriť so ziskom po štvrtom roku vysielania. „Len čo dosiahneme podiel 10 až 15 %, dostaneme sa do čiernych čísiel a bude zaistená návratnosť investície,“ povedala riaditeľka novovznikajúcej českej digitálnej televízie Barrandov Janka Vozárová pre DigiZone.cz. Takýto trhový podiel považuje za reálnu métu.
Vozárová predpokladá, že po vypnutí analógu budú stanicu vnímať ako rovnocenného hráča. Barrandov má tú výhodu, že sa zaradí do rovnakých digitálnych multiplexov ako súčasní komerční konkurenti. „Takže keď diváci naladia Novu a Primu, naladia automaticky aj nás.“ Proti rivalom nechce bojovať rovnakými zbraňami – v prime-time nemieni napríklad do programu zaraďovať seriál v tom istom čase, keď ho bude vysielať aj konkurencia. „Chceme osloviť neseriálového diváka,“ vysvetlila pre DigiZone.cz.
Ako ďalej povedala Vozárová v rozhovore pre DigiZone.cz, prvé tri roky má Barrandov žiť najmä z počiatočnej investície v hodnote jednej miliardy českých korún (38,3 mil. eur). Aj keď Barrandov aspoň rok nebude v peoplemetrovom prieskume, už po prvom štvrťroku od štartu predpokladá rozbeh inzercie. Z 10- až 11-miliardového českého trhu televíznej reklamy chce stotinu. „V rámci tohto roka počítame s príjmami 100 miliónov korún (3,8 mil. eur),“ dodala.
Absenciu peoplemetrových dát skúsi Barrandov vykompenzovať lacnejším reklamným priestorom. Potenciálni inzerenti totiž budú mať k dispozícii len interné odhady sledovanosti analytikov a výskumy, ktoré si televízia objedná v agentúre. Barrandov bude tiež realizovať denníčkový prieskum. O tom, kedy sa zapojí do peoplemetrového merania, rozhodnú výsledky výskumu trhu. Vozárová nateraz považuje panel 1650 domácností za „strašne málo“, najmä s ohľadom na počiatočné 15-percentné pokrytie signálom stanice.
Značnou výhodou predstavuje prepojenie na barrandovské štúdiá. Tie budú znášať približne štvrtinu nákladov televízie a poskytnú jej priestory i ateliéry. Televízia bude mať zároveň lepší prístup ku koprodukčným projektom.
Plnoformátový Barrandov začne vysielať už túto nedeľu 11. januára. V horizonte niekoľkých rokov sa uvažuje aj o ďalšom tematickom kanáli, podobne ako má Nova a chystá Prima.
Na Slovensku bude vysielanie TV Barrandov obmedzené. V káblovkách nebude – pozerať ho možno cez digitálny satelit UPC Direct.