„Zradcovia je v súčasnosti najúspešnejším novým formátom, ktorý postupne uvádza väčšina európskeho trhu. V hre na rozprávkovom hrade neplatí odveké pravidlo, že klamať sa nesmie. Taktika, šikovnosť, lesť a zrada v nej hrajú hlavnú úlohu. Zradcovia sú strhujúcou, napínavou a magickou detektívkou, v ktorej iba divák vie, ktorí súťažiaci sú Verní, a ktorí sú Zradcovia. Vďaka vybraným súťažiacim ide o skvostnú psychologickú hru,“ pýšila sa Jojka pred uvedením šou na svojich obrazovkách.
Princíp hry je jednoduchý. Skupina 24 súťažiacich plní denné úlohy a snaží sa nahrať čo najviac peňazí. Ľudia v tejto hre budú hneď v úvodnej časti rozdelení na Verných a Zradcov. O tom, kto je kto, vie len moderátor. A Zradcovia. Každú noc sa totiž potajomky stretnú a jedného z účastníkov z hry vylúčia. Zostávajúci súťažiaci majú možnosť hlasovaním pri okrúhlom stole zradcu odhaliť a z hry ho vyhodiť. Divák po celý čas sledujte obľúbenú zápletku – kto vyhrá? Dobro alebo zlo? Verní alebo Zradcovia?
Jojka vopred avizovala, že prvú epizódu uvedie na hlavnej stanici JOJ, následne sa šou presunie na menšiu Plusku, ktorej vynovila programovú štruktúru a posilnila ju o premiérové tituly. Zároveň to môže byť cesta, ako sa vyhnúť diváckemu fiasku. Zradcovia majú viacero problémov, pre ktoré nemusia byť lákadlom pre slovenského diváka, čo sa nakoniec aj potvrdilo. Slovenské publikum znova ukázalo, že neskáče na svetové trendy v televíznej zábave. Kým šou vo svete valcuje rebríčky sledovanosti a diváci sa jej nevedia nabažiť, v našich končinách sa stal pravý opak. Je to podobný scenár ako pri speváckej šou Zlatá maska (Masked Singer), ktorú pred pár rokmi takisto chcela Jojka spopularizovať na Slovensku.
Zradcovia sa zároveň vymykajú klasickým reality šou, na ktoré je Slovák zvyknutý. Nejde o prvoplánové intrigy, jednoduché spracovanie s akcentom na lacné zápletky a hádky, neriešia sa povrchné témy. Tejto šou sa nedá uprieť veľkolepá výprava, moderné spracovanie, dramatizácia, premyslenosť celého formátu. A to je kameňom úrazu pre tuzemské publikum. Zložitejšie pravidlá, nutnosť veľmi pozorne a vnímať jednotlivé epizódy, sofistikovaná stratégia a intrigy sú len dôsledkom činov. Plus treba dodať, že toto je viac-menej česká verzia relácie, keďže z 24 súťažiacich boli v zostave len dvaja Slováci a jeden z nich vypadol v úvodnej epizóde po pár minútach. Je len málo popudov pre našincov, aby si obľúbili Zradcov, keď sú zvyknutí na Farmu, Love Island alebo Bez servítky.
Prvú epizódu Zradcov si celkovo v nedeľu večer na Jojke pozrelo iba 161-tisíc divákov. V komerčnej cieľovke 13-55 táto časť uhrala iba 3,1 % sledovanosť s 11 % trhovým podielom. Jojku predbehla aj Markíza s Farmou. Vyraďovací Duel si pozrelo 282-tisíc divákov, v cieľovke 13-55 uhrala 4,6 % sledovanosť s 20,6 % trhovým podielom. Naďalej valcuje podvečerné Nové bývanie, ktoré bolo jednotkou na trhu už niekoľkokrát za sebou. Ďalšia epizóda zvíťazila s 5,2 % sledovanosťou a 25,1 % trhovým podielom. Celkovo pri obrazovkách sedelo 332-tisíc divákov.
Zradcovia nemajú na ružiach ustlané ani v domovských Čechách. Prvá časť bola až trojkou na trhu. Pre Primu je výkon šou omnoho dôležitejší ako pre Jojku, keďže ide o jej ťažiskovú šou jesene. Primu naplno predbehla Nova s kriminálnymi seriálmi Policie Modrava a Kriminálka Anděl. Zradcov si na Prime pozrelo 579-tísíc divákov, kým Políciu Modrava 1,12 milióna divákov.