Spoločnosť Nielsen Admosphere robila prieskum na vzorke päťsto respondentov starších ako 15 rokov z internetovej populácie Slovenského národného panela.
Podľa výsledkov výskumu na Slovensku mierne rastie počet televízií pripojených na internet. V súčasnosti má hybridnú televíziu doma nadpolovičná väčšina obyvateľov. Presnejšie 69 percent respondentov, pričom minulý rok ich bolo o päť percent menej.
Miera využívania funkcií, ktoré tieto smart televízory ponúkajú, zostáva takmer rovnaká. Z tých, ktorí majú televíziu pripojenú na internet, využíva smart funkcie 33 percent opýtaných často (raz za týždeň) a 30 percent veľmi často (skoro každý deň).
Čo sa týka znalosti pojmu HbbTV, teda hybridnej televízie, ukázalo sa, že Slováci prevažne nevedia, čo znamená (71 %). Toto číslo zostáva v porovnaní s minulým rokom takmer rovnaké.
Neznalosť sa aj tentoraz týkala viac žien než mužov. Percento divákov, ktorí HbbTV poznajú a na svojej televízií ho aj využívajú, zostalo tiež rovnaké (5 %).

Zdroj: Nielsen Admosphere Slovakia
Najviac opýtaných, ktorí využívajú smart televízory, používa na tomto zariadení YouTube (84 %), čo taktiež zodpovedá minuloročným údajom.
Na druhom mieste je internetový prehliadač (46 %), aplikácie pre sledovanie filmov z archívu alebo požičovne filmov (33 %), a taktiež aplikácie pre prehrávanie alebo streamovanie hudby (20 %). Poradie funkcií zostalo totožné s údajmi z minulého roka.
Za najviac prínosné služby, ktoré ponúkajú funkcie HbbTV, považujú internetoví používatelia prístup do video archívu televíznych relácií jednotlivých staníc (63 %), pohodlnejší prístup k internetovému obsahu (YouTube, Facebook a ďalšie webové služby), online službám televíznych staníc (53 %) a exkluzívny obsah doplňujúci a rozširujúci klasické televízne vysielanie (28 %).