Americké médiá sa snažia dobyť Nemecko
Viaceré americké médiá sa skúšajú preraziť na nemeckom trhu. Ako sme už informovali v Mediálne.24, v krajine sa má rozbehnúť nemecká odboba BuzzFeedu, ktorá zatiaľ mixuje pôvodné a anglické texty. Podľa Wall Street Journalu má na Facebooku zatiaľ mizerných 5-tisíc likeov. Na porovnanie, nemecká kópia Heftig, ktorá funguje iba od začiatku roka, ich má už 1,4 milióna. Ambicióznejšie ako BuzzFeed na to ide technologický magazín Wired, ktorý v Nemecku založil 19-člennú redakciu, preberané články teda určite netvoria gros nemeckej mutácie. WSJ poznamenáva, že v Nemecku chýba inovatívna žurnalistika, ktorú tvoria nové internetové médiá ako BuzzFeed či Huffington Post, ktorý tiež založil v krajine vlastnú redakciu. Trhu dominujú klasické mediálne domy s konzervatívnym prístupom k pracovaniu s informáciami.
Tina a Amy sú späť
Ďalší, v poradí 72. ročník udeľovania cien Golden Globes, budú 11. januára opäť moderovať populárne komičky Tina Fey a Amy Poehler. Televízia NBC zverejnila prvé promo, v ktorom pozývajú na party roka. Dvojica moderovala Golden Globes už dvakrát (2013 a 2014), do tretice by to malo byť podľa Variety naposledy. Zlaté glóbusy sa udeľujú vo filmových aj televíznych kategóriách, o cenách rozhoduje Hollywoodska asociácia zahraničnej tlače. Výsledky bývajú predzvesťou cien Oscar, ktoré sa zvyknú udeľovať na prelome februára a marca.
V Británii bude online reklama polovica výdavkov zadávateľov
Podľa predpovede agentúry Group M bude Veľká Británia v roku 2015 prvou krajinou na svete, kde výdavky zadávateľov reklamy do onlinu a digitálu prekonajú 50 percent celkových investícií. Znamená to, že inzerenti cez online kanály preinvestujú vyše osem miliárd libier, pričom celková predikcia hovorí o 15,7 miliardových výdavkov, uvádza Guardian. Online reklama by tak prevýšila inzerciu v printe, televízii, rozhlase, kinách aj na vonkajších nosičoch. Group M predpovedá samotnému onlinu medziročný rast o 12,7 percenta. Ďalšie krajiny, kde sa digitálna reklama bude v budúcom roku podľa agentúry blížiť k polovičnému podielu na celkových reklamných investíciách, sú Švédsko (47 %), Dánsko (43 %) a Austrália (42 %).
ProSiebenSat.1 dá ako vianočný darček HD
Nemecká televízna skupina ProSiebenSat.1 si ako vianočný darček pre svojich divákov pripravila dočasné odkódovanie vlastných HD staníc. Kódovanie sa vypne v noci na 24. decembra a opätovne zapne po 26. decembri tohto roka, informuje BroadbandTVNews.com. Znamená to, že stanice vysielateľa budú počas vianočných sviatkov šírené free-to-air. Dostupné budú u káblových a satelitných operátorov, aj cez IP TV platformy. Dovedna ide o päť televíznych staníc Sat.1 HD, ProSieben HD, kabel eins HD, sixx HD a ProSieben Maxx HD.
People pochoval žijúceho Kirka Douglasa
Znie to možno cynicky, ale médiá, najmä tlačové agentúry, majú často predpripravené nekrológy známych osobností, najmä tých vo vyššom veku. A občas tieto informácie aj ujdú. V nedeľu sa to stalo americkému magazínu People, ktorý omylom zverejnil nekrológ Kirka Douglasa. Že išlo o omyl, bolo evidentné aj z poznámky DO NOT PUB v titulku, píše Variety. Herec K. Douglas, otec nemenej známeho Michaela Douglasa, oslávi budúci týždeň 98 rokov.
Zdroj: Variety
Seriáloví hrdinovia inšpirujú rodičov
Televízne postavy si často žijú svojím vlastným životom aj v reálnom svete. Minimálne pokiaľ ide o ich mená, ktoré rodičov často inšpirujú pri vyberaní skutočných mien potomkov. Napokon, ošiaľ Šeherezád a Onurov v slovenských pôrodniciach tu nebol zas tak dávno. Ani britskí rodičia sa televíznym trendom nebránia, podľa evidencie Babycentre sa televízne mená z najpopulárnejších seriálov výrazne rozmohli. Tak napríklad meno ženskej postavy Piper zo seriálu Netflixu Orange Is The New Black nesie v tomto roku už o 267 percent viac dievčat ako vlani, uvádza Mashable. Mená Daenerys a Tyrion, postavy zo seriálu Hra o tróny, už v krajine registruje Babycentre ako regulárne mená, ktoré síce veľa rodičov nezvolilo, no rozhodne viac ako v minulosti, keď ich organizácia neevidovala vôbec. Stálu popularitu si u mladých rodičov drží aj seriál Breaking Bad a jeho postavy s krstnými menami Skyler, Jesse a Walter. Inšpiratívne sú aj mená samotných hereckých predstaviteľov, aj vďaka Emilii Clarke, ktorá hrá spomínanú Daenerys, sa Emilia dostala v britskom rebríčku najčastejších dievčenských mien do prvej stovky na 53. priečku.
Všetky vydania Mediálne.24 (aj RSS odber)