Popoluške namerali peoplemetre v komerčnej cieľovke 12 – 54 582-tisíc divákov, vďaka čomu mala Markíza trhový podiel 39,2 percenta. V širšej cieľovke 12+ išlo o 852-tisíc divákov (36,6 %).
Obľúbená rozprávka sa aj tentoraz dostala na vrchol rebríčka najsledovanejších filmov celého roka, keď z prvého miesta odsunula komédiu Babovřesky 2. O Popolušku bol o čosi väčší záujem ako pred rokom, keď ju sledovalo 800-tisíc divákov (12+), z toho 545-tisíc mladších (12 – 54). Naopak, silnejšia bola Popoluška napríklad predvlani (611-tisíc v 12 - 54, 888-tisíc v 12+).
Markíza si držala pozíciu lídra aj v ďalšej časti večera vďaka Mrázikovi so začiatkom o 20:50. Rozprávku videlo 477-tisíc divákov z komerčnej cieľovky (29,5 %) a 658-tisíc v 12+ (14 %).
V univerzálnej cieľovke sa do popredia dostala Jednotka s novou rozprávkou Sedem zhavranelých bratov, ktorú po 19:40 sledovalo 677-tisíc divákov (27,1 %). V 12 – 54 mala 423-tisíc divákov (26,3 %). Pre Jednotku išlo o ratingovo najúspešnejší nešportový program v prebiehajúcom roku. Film mal zároveň takmer identický výkon ako vlaňajšia rozprávková premiéra Láska na vlásku, ktorú 24. decembra 2014 videlo 681-tisíc ľudí.
Joj, ktorá na Štedrý deň vysielala bez reklám, konkurovala vo večernom slote animákom Doba ľadová 3. Po 20:10 ho uprednostnilo 217-tisíc mladších divákov (13,2 %), v 12+ mal 252-tisícové publikum (9,9 %).
Medzi najúspešnejšími filmami odvysielanými 24. decembra bola aj Perinbaba, ktorú Markíza prvý raz ukázala v zreštaurovanej podobe. O 17:00 rozprávku sledovalo 291-tisíc divákov z komerčnej cieľovky (30,7 %) a 411-tisíc v 12+ (26,8 %).
Na Joj sa popri kratšiemu kreslenému príbehu Doba ľadová: Mamutie Vianoce najviac darilo komédii Sám doma, vysielanej podvečer od 15:50. Sledovalo ju 221-tisíc mladších divákov (21,9 %) a 290-tisíc v univerzálnej cieľovke (18,5 %).
Z ponuky menších staníc mal na Štedrý deň najviac divákov film Crank 2: Zastaň a neprežiješ, ktorý vysielalo Dajto o 22. hodine. V komerčnej cieľovke mal 97-tisíc divákov (7 %), v 12+ 136-tisíc (6,5 %).
Najsledovanejšie programy v televízii 24. decembra | |||
Program | Stanica | Rating/tis. (12+) | Share/% (12+) |
Tři oříšky pro Popelku | Markíza | 852 | 36,6 |
Sedem zhavranelých bratov | Jednotka | 677 | 27,1 |
Mrázik | Markíza | 658 | 26,5 |
Šťastné a veselé Vianoce s Markízou | Markíza | 513 | 27,7 |
Perinbaba | Markíza | 411 | 26,8 |
Byl jednou jeden král | Markíza | 356 | 24,4 |
Doba ľadová: Mamutie Vianoce | Joj | 297 | 19,1 |
Sám doma | Joj | 290 | 18,5 |
Láska na vlásku | Jednotka | 265 | 14,7 |
Na vlásku | Joj | 260 | 17,4 |