
Výkon svojej jesennej novinky Senzi byt (vývoj sledovanosti) zatiaľ televízia Markíza nepovažuje za problémový a chce mu ešte nechať priestor. "Je veľmi ťažké prinášať nové formáty, ktoré by generovali také nadštandardné čísla, aké Markíza v súčasnosti bežne dosahuje zabehnutými reláciami," povedala pre Mediálne.sk programová riaditeľka Markízy Martina Lišková.
Formát začínal v základnej cieľovej skupine divákov starších než 12 rokov so zlým trhovým podielom 33,4 %. Druhé vydanie sa vyšplhalo na priemer televízie s 35 percentami, k čomu Markíze dopomohla Jednotka STV, ktorá pre sviatok nevysielala reláciu SOS. Senzi byt pri tretej epizóde vysielanej v štandardnom programovom nastavení absolútne prepadol s podielom 29 %. Ostatný týždeň sa relácia pozviechala a dosiahla najlepší trhový podiel zo všetkých štyroch doposiaľ odvysielaných vydaní na úrovni 36,2 %.

"Senzi byt diváci ešte stále objavujú, hovorí o tom 6 % nových divákov a takmer 10 % nových žien stredného veku, ktorí pribudli pri treťom vydaní," popisuje Lišková. Relácia je podľa slov programovej riaditeľky vysielaná v pomerne ťažkom slote s aktívnou konkurenciou, keďže v čase začiatku vysielania Senzi bytu je už na Joj v éteri C.S.I. s obľubou u mladších žien, Família na Dvojke a SOS Jednotky.
"V daných podmienkach je pre Markízu tretinový podiel na trhu u mladších žien nesporným úspechom. Rating na úrovni 16 % u žien v strednom veku je po prvých troch vydaniach je zobchodovateľný objem. Formát samozrejme naďalej monitorujeme," uzvarela Lišková.