Najsledovanejším programom pondelka v univerzálnej cieľovej skupine 12+, ktorú zverejňuje oficiálny peoplemetrový výstup PMT, bolo  Búrlivé víno na Markíze, ktoré sledovalo zhruba 780-tisíc divákov.

Seriál z vinárskeho prostredia ťahá neprerušenú sériu programu s najvyšším počtom divákov starších ako 12 rokov od 11. apríla (v dňoch, keď sa vysiela).

V počte divákov išlo o piaty najlepší výsledok pôvodného seriálu Markízy od jeho štartu na začiatku tohto roka. Najviac divákov mala vinárska sága v pondelok 1. apríla, keď si druhý diel z ponúknutej dvojporcie pri premiére seriálu v prime-time pozrelo 870-tisíc ľudí.

Sledovanosť v pondelok: Búrlivé víno s piatym najlepším výsledkom v 12+

Zdroj: TV Markíza

Ostatná časť dosiahla trhový podiel v 12+ na úrovni 37,1 %. V komerčnej cieľovke 12-54 Markíza uvádza sledovanosť 12,1 % a trhový podiel 33,2 %.

Panelák mal rovnako ako Búrlivé víno v pondelok viac divákov ako v piatok, prvú epizódu nového týždňa si pozrelo podľa oficiálnych výsledkov v skupine 12+ dovedna približne 435-tisíc divákov (9,32 % / 20,6 % v 12+). Seriál sa stal deviatym najsledovanejším programom dňa. V 12-54 Joj uvádza pre pondelkovú časť Paneláka 27-percentný podiel.

V ďalšej časti večera ponúkala Markíza akvizičnú šou Extrémne premeny: Druhá šanca na život, na Jojke bežala druhá séria formátu Bučkovci –slnko, seno, dedina. Ani jeden z programov nebol v 12+ v desiatke najsledovanejších za pondelok. U mladších divákov sa lepšie vodilo Jojke, ktorá podľa tlačovej správy atakovala 30-percentný share.

Sledovanosť v pondelok: Búrlivé víno s piatym najlepším výsledkom v 12+

Ďalšie priečky v Top 10 pondelkových relácií obsadili popri spomínaných seriáloch spravodajské relácie komerčných televízií. Najviac divákov po Búrlivom víne mali Televízne noviny na Markíze – 640-tisíc (41,3 %). V komerčnej cieľovke 12-54 televízia uvádza rating 10,1 % a trhový podiel 41,0 %.

Noviny TV Joj sledovalo v pondelok v 12+ zhruba 570-tisíc ľudí (34,0 %). Štatisticky zanedbateľne viac divákov zaznamenalo Najlepšie počasie, ktoré sa stalo najsledovanejším pondelkovým programom Jojky s približne 580-tisíc divákmi (30,2 %).

Trojkou v 12+ bolo v pondelok päťminútové Počasie na Markíze, ktoré sa vyše spolovice prekrývalo s reláciou rovnakého žánru na Joj. Predpoveď komerčného lídra videlo 590-tisíc ľudí starších ako 12 rokov.

O diváka bojujú aj menšie kanály komerčných televízií. Jojka sa v tlačovej správe pochválila úspechom stanice Plus, ktorá bola v pondelok celodennou i prime-time trojkou. Markíza je spokojná so stanicou Doma, tá v pondelok zaznamenala v cieľovke 12-54 najlepší tohtoročný výkon v access-prime (share 8,4 %) a štvrtý najvyšší celodenný share (5,1 %). Na Doma o 16:00 štartovala premiérová mexická telenovala Teresa.


Poznámka k údajom: Údaje sledovanosti pochádzajú z oficiálneho výstupu peoplemetrového merania spoločnosti PMT (spoločnosť združujúca vysielateľov a mediálne agentúry) ako objednávateľa prieskumu, ako aj tlačových správ, ak vysielatelia takéto vydali (štandardne iba v prípade spokojnosti televízií s výsledkami sledovanosti). 

V správe sú primáne použité údaje z cieľovej skupiny 12+ vzhľadom na to, že výstup PMT, obsahujúci top 10 programov za daný deň, pracuje iba s touto vekovou kategóriou.

Komerční vysielatelia obchodujú pri predaji reklamy primárne so sledovanosťou v rámci cieľovej skupiny 12- až 54-ročných. PMT tieto údaje nezverejňuje.