Najväčším skokanom dvojtýždenného obdobia (25. a 26. týždeň), ktoré v texte monitorujeme, je televízia Markíza. Tá po oslabení v 24. týždni a posilnení v 25. týždni (v tom čase ako jediná televízia na vzostupe) opäť výrazne klesla v nasledujúcom, 26. týždni. Oslabenie až o 3,7 % je jedným z najväčších krátkodobých posunov od začiatku roku v rámci všetkých televízií, bez kalkulovania s časmi okolo vysielania hokejových majstrovstiev. Pre televíziu Markíza je to signálom, že stavbe premenlivej zložky jej programu je treba venovať viac pozornosti.


Oslabila aj televízia JOJ, pričom si dva týždne držala lichotivé hodnoty nad 14 %. V 25. týždni si potvrdila, aj keď s miernym poklesom, pozíciu nad 14 %. V nasledujúcom 26. týždni klesla TV JOJ na hodnotu 13,1 %, v jej intenciách to však stále môžeme považovať za štandardný výsledok. Z najväčších vysielateľov si polepšili v 26. týždni Jednotka a Dvojka STV, pričom v predchádzajúcom týždni obe mierne klesali. Jednotka sa začína približovať k 20 %, čo je hranica, ktorú prekročila len v čase, keď bola jej programová štruktúra vyšperkovaná formátmi súvisiacimi so SuperStar. Týždenný priemer sa Dvojke zvýšil najmä vďaka vysielaniu finále Pohára konfederácie vo futbale v stredu 29. júna.


Markíze sa v 25. týždni vydarilo finále reality show Mojsejovci, nedeľné záverečné vydanie si pozrelo 26,1 % populácie staršej 12 rokov. Hranicu 20 % prekonal aj predchádzajúci, stredajší program Mojsejovci LIVE (20,5%). Ako sme však informovali, reality show skončila s približne o 10 % nižšími hodnotami ako na začiatku. Záverečný event súťaže Miliónový tanec pritiahol k obrazovkám 6 % televíznych divákov, čo nestačilo ani na Markízu (film Trhák pána Bowfingera 6,1 %) ani na Jednotku STV (Pošta pre teba 10,9 %). Nešlo však o finále letného highlightu TV JOJ, to úspešne prebehlo predchádzajúci týždeň. Promovaný titul tejto televízie Lara Croft: Tomb Raider dosiahol pomerne očakávateľnú hodnotu 6,5 %, pričom dokazuje aj znížený záujem o filmové tituly.


Sezónu 2004/2005 uzatvoril 26.týždeň. Pri pohľade na konkrétne tituly, po prvýkrát významnejšie stúpli Rodinné putá v prime-time TV JOJ. V priemere dosiahli 3,1 % sledovanosť, pričom najlepší výsledok 4 % zaznamenali v piatok. Stále však ide o relatívne neuspokojivé čísla, dôvodom piatkového zlepšenia môže hypoteticky byť ukončenie seriálu Pojišťovna štěstí na TV Markíza. Televízia Markíza po presune neúspešnej ruskej telenovely Úbohá Nasťa do predpoludňajších hodín dosahuje s druhou telenovelou obdobné, nezvykle nízke čísla (cca 5 %). Promovaný titul TV JOJ Evita sa nevydaril (2,1 %).


Televízne noviny televízie Markíza sa stále „nevyvliekli“ z nelichotivej pozície najviac klesajúcej hlavnej spravodajskej relácie. V 25. týždni dosiahlo hodnotu 18,6 %, nasledujúci týždeň si polepšili na 19,9 %. V prvom prípade ide približne o polovicu hodnôt, ktoré titul dokázal dosiahnuť v polovici sezóny. Markíza má stále silný argument, počasie. Televízie priznávajú, že sa im v súčasnosti ťažko hodnotí, do akej miery za zostupom čísel stojí nezáujem diváka a do akej miery jeho prirodzený odliv v tomto období roka. Pravdou je, že v pomere k ostatným televíziám klesla hodnota Televíznych novín najviac.


Odliv divákov nezaprú ani ostatné najsilnejšie spravodajstvá. Aj keď minulý rok boli čísla hlavného spravodajstva blížiace sa k 5 % ratingu doslova fikciou, dnes je to realita. Ani jedna z televízií s hlavnými správami v priemerných hodnotách sledovanosti za oba týždne neprekročili psychologickú hranicu 10 % (Noviny JOJ v oba týždne 9,9 %, Správy STV V 25. týždni 8,1 %, v 26. týždni 8,0 %).


Po niekoľkotýždňových zostupných čísel (v 2. týždni 5,3 %) si polepšila americká SuperStar, v 26. týždni v piatkovom vydaní v prime-time dosiahla hodnotu 8,3 %. V tomto období ide o relatívne prijateľné čísla, totiž najsledovanejšia relácia po Televíznych novinách v 26. týždni vôbec, Dereš dosiahla iba 13, 8 % sledovanosť.


Prehľad podielov na trhu


Prehľad priemerných týždenných podielov na trhu v roku 2005 (v

%)

týždeň / deň

Jednotka

Dvojka

Markíza

JOJ

TA3

České TV

ostatné TV

1. týždeň

21,1

4,1

35,0

12,7

1,2

10,9

15,0

2. týždeň

21,1

4,1

35,2

12,4

1,1

10,8

15,3

3. týždeň

20,2

4,4

35,3

12,3

1,1

10,8

15,9

4. týždeň

22,4

3,9

33,6

12,7

1,2

10,6

15,6

5. týždeň

22,7

4,1

34,6

12,4

1,1

9,7

15,4

6. týždeň

21,4

4,0

35,0

12,2

1,0

10,8

15,6

7. týždeň

21,7

4,3

34,0

11,5

1,0

11,6

17,9

8. týždeň

20,8

6,8

32,9

11,2

1,6

10,9

15,8

9. týždeň

19,6

5,2

34,0

12,7

1,1

11,2

16,2

10. týždeň

21,9

5,1

32,9

12,3

1,1

10,9

15,8

11. týždeň

22,5

5,3

33,1

12,6

1,1

10,8

14,6

12. týždeň

19,4

7,6

33,3

12,2

1,1

11,4

15,0

13. týždeň

21,7

8,4

31,0

11,1

2,3

10,8

14,7

14. týždeň

20,7

7,7

33,1

10,9

2,3

10,8

14,7

15. týždeň

21,5

7,2

33,6

11,4

1,2

10,8

14,3

16. týždeň

19,0

4,7

35,2

13,1

1,7

11,1

15,2

17. týždeň

16,2

7,9

35,0

13,3

1,3

11,1

15,3

18. týždeň

15,2

16,4

30,1

11,1

1,0

11,1

15,2

19. týždeň

16,3

13,3

30,8

11,5

1,0

11,4

15,7

20. týždeň

17,7

4,5

35,9

12,3

1,2

10,8

17,6

21. týždeň

17,9

5,6

34,9

11,7

1,2

10,7

18,0

22. týždeň

18,0

4,7

34,0

12,8

1,3

10,5

18,7

23. týždeň

18,3

4,2

32,5

13,6

1,3

11,3

18,8

24. týždeň

18,6

4,5

31,9

14,1

1,0

11,3

18,6

týždeň / deň

Jednotka

Dvojka

Markíza

JOJ

TA3

České TV

ostatné TV

25. týždeň

18,4

4,3

34,1

14,0

1,2

9,8

18,2

25. týždeň po jednotlivých dňoch:

20. 6. pondelok

16,4

3,6

36,4

14,8

1,2

9,8

18,2

21. 6. utorok

18,8

4,1

33,3

<

Nájdite nás na Google news a kliknite Sledovať

Aktuálne číslo 22/2025

Video

Predplaťte si TREND. Viac článkov, menej reklamy, nižšia cena.

Predplatiť TREND