Najsledovanejšiu hlavnú spravodajskú reláciu vysiela aj v tomto roku Markíza, hoci jej výkonnosť oproti minulosti klesla. Televízne noviny o 19:00 sleduje v priemere 644-tisíc divákov. Komerčný líder má vďaka tomu v slote priemerný trhový podiel 30,8 percenta (12+).
Joj má so svojimi Novinami so začiatkom o 19:30 v priemere 634-tisíc divákov pri podiele 29,5 percenta. V 12+ mala Joj od začiatku roka v 19 prípadoch viac divákov ako hlavné správy Markízy. Tá bola ratingovo silnejšia v 29 prípadoch.
Najsledovanejší diel večerného spravodajského súhrnu odvysielala Markíza tento rok v nedeľu 24. januára (750-tisíc divákov), Joj mala najväčšie publikum 10. januára (743-tisíc divákov). V závere týždňa sú obe relácie dlhodobo najsledovanejšie.
Priemerná sledovanosť spravodajských relácií v roku 2016 | ||||
Rtg/12-54 [tis.] | Shr/12-54 [%] | Rtg/12+ [tis.] | Shr/12+ [%] | |
Televízne noviny (Markíza) | 317 | 28,6 | 644 | 30,8 |
Noviny TV Joj (Joj) | 305 | 26,5 | 634 | 29,5 |
Správy RTVS (Jednotka) | 104 | 9,5 | 310 | 15 |
Výkonnosť spravodajských formátov ovplyvňuje vo výraznej miere prilákanie divákov už v access-prime, kde sa Joj darí s formátom Moja mama varí lepšie ako tvoja. Markíza sa ho podarilo oslabiť najmä počas januárových podvečerov, keď bodovala s novými dielmi Bez servítky s účastníkmi z ostatnej Farmy.
Vo všeobecnosti platí, že kto si viac divákov ukoristí už podvečer, má značný predpoklad zvíťazíť aj pri spravodajstve. Aj preto je výkonnosť Televíznych novín a Novín TV Joj pomerne rozkolísaná.
Platí to aj v komerčnej cieľovke 12 – 54. U mladšieho publika je tohtoročný priemer hlavných správ Markízy 317-tisíc divákov, pričom share dosahuje 28,6 percenta. Joj je v rovnakej cieľovke na úrovni 305-tisíc divákov pri podiele 26,5 percenta.
V cieľovke, pre ktorú komerčné stanice stavajú program a predávajú reklamu, mala Markíza so svojimi správami tento rok navrch častejšie – v 33 prípadoch. Joj mala viac divákov v 15-krát. Pripomeňme, že hlavné spravodajské relácie Markízy a Joj sa neprekrývajú, Televízne noviny štartujú o 19:00, Noviny TV Joj sa začínajú o 19:30.
Do súboja komerčných televízií intenzívnejšie ako v minulosti hovorí verejnoprávna televízia. Správy RTVS sú v týchto týždňoch najsilnejšie za posledné roky. Ich priemer od januára 2016 je 310-tisíc divákov, ako vidno z tabuľky, v roku 2012 ich mala Jednotka menej ako polovicu.
Priemerná sledovanosť Správ RTVS (o 19:00) | ||||
Rtg/12-54 [tis.] | Shr/12-54 [%] | Rtg/12+ [tis.] | Shr/12+ [%] | |
2012 | 50 | 5,4 | 148 | 8,6 |
2013 | 54 | 5,8 | 169 | 9,7 |
2014 | 70 | 7,5 | 217 | 12,3 |
2015 | 81 | 9 | 241 | 14 |
2016* | 104 | 9,5 | 310 | 15 |
* - do 17. februára |
Nárast eviduje Jednotka aj v komerčnej cieľovke 12 - 54, kde je tento rok nad hranicou 100-tisíc mladších divákov. V roku 2012 bola aj v užšej cieľovke na polovičnej úrovni.