Spoločnosť Mediaresearch bude naďalej merať sledovanosť českých televízií. Vybrala ju hodnotiaca komisia a väčšina členov Asociácie televíznych organizácií (ATO), ktorá verejnú zákazku na meranie sledovanosti vypísala, odporúčania komisia prijala.
Zmluva bola podpísaná na päť rokov, od roku 2013 do roku 2017. Jej predpokladaná cena je 300 miliónov českých korún, konečnú cenu ATO neuviedla. Hodnotiaca komisia sa rozhodovala medzi agentúrami Mediaresearch a TNS AISA. Do tendra sa prihlásili ešte aj spoločnosti GfK Czech a AC Nielsen Czech Republic, ich ponuky však podľa ATO neboli úplné.
Podľa vyjadrenia ATO výber spoločnosti Mediaresearch akceptujú Česká televize, FTV Prima a Asociácia komunikačných agentúr. Súhlas k nemu zatiaľ nedala televízia Nova, respektíve jej prevádzkovateľ CET 21. "Počkáme si na písomné vyhodnotenie tendra hodnotiacej komisie a budeme konať podľa našich práv," povedal serveru Médiář.cz PR manažér Novy Vladimír Mužík.
Nova so súhlasom k výberu firmy Mediaresearch otáľa, pretože podľa serveru Médiář.cz jej zástupcovia v hodnotiacej komisii nemohli hlasovať. Václav Prejzek totiž na členstvo v hodnotiacej komisii v piatok rezignoval, v ten istý deň Nova s okamžitou platnosťou rozviazala pracovný pomer s šéfkou výskumu Renatou Tímovou, druhou zástupkyňou CET 21 v hodnotiacej komisii.
V súčasnosti meria sledovanosť českých televízií Mediaresearch v spolupráci s výskumnou agentúrou STEM / MARK, spoločnosťou Elvia a softvérovou spoločnosťou Lerach. Zisťuje ju na reprezentatívnej vzorke 1 833 domácností s televíznym prijímačom, čo zodpovedá 4 216 jednotlivcom. Domácnosti, ktoré sa na meraniach zúčastňujú, majú pred zadávateľmi a používateľmi dát zaručenú anonymitu. Denne sú garantované dáta z minimálne 1 650 domácností, ich zloženie sa pravidelne obmieňa.
Asociácia televíznych organizácií je záujmové združenie zaisťujúce od roku 1997 elektronické meranie sledovanosti televízie v Českej republike metódou TV metrov. Cieľom združenia je chrániť aj spoločné záujmy členov združenia súvisiace s prevádzkovaním televízneho vysielania.
V súčasnej dobe sú riadnymi členmi ATO Česká televize, CET 21, FTV Prima spol. a Asociácia komunikačných agentúr Českej republiky, ktorá združuje popredné agentúry pôsobiace v oblasti televíznej reklamy. Pridruženými členmi sú Barrandov Televizní Studio a mediálne zastupiteľstvo Atmedia.