Aktualizácia: Spoločnosť Skylink dnes potvrdila štart vydávania vlastného televízneho magazínu pod názvom Skylink TV, o ktorom Mediálne.sk v utorok informovalo. Skylink bude vychádzať ako lifestylový firemný magazín s televíznym programom všetkých TV programov Skylinku na 14 dní, vždy od pondelka do nedele, uviedla česká PR agentúra Pram Consulting, ktorá časopis pre Skylink vydáva. Prvé číslo vyjde 29. apríla.
Magazín zatiaľ nebude v predaji v novinových stánkoch, ale je určený len ako zákaznícky bonus pre zákazníkov Skylinku a ani to nie pre všetkých. Najprv bude určený len pre predplatiteľov balíčkov HD Plus, Multi HD, Kombi a Komplet. V zozname teda nie sú abonenti balíka Multi a najpočetnejšia skupina zákazníkov, ktorí si zaplatili iba za základnú skupinu programov bez mesačného poplatku.
Až postupne budú magazín dostávať i ostatní zákazníci Skylinku, ako "ochutnávku". Magazín bude vychádzať na 116 farebných stranách s formátom A4 v mesačnom náklade viac ako 400-tisíc kusov. Vychádzať bude v dvoch jazykových mutáciách – češtine a slovenčine. Pre televízny program bude vyčlenených 84 strán, zvyšok budú napríklad rozhovory s českými a slovenskými osobnosťami, reportáže a iné lifestylové správy. Šéfredaktorom magazínu Skylink TV je David Shorf, niekdajší zástupca šéfredaktora Lidových novin.
Časopis Skylink TV bude dostupný v elektronickej podobe na tv.skylink.cz. Na webe je zatiaľ iba PR publikácia Magazín Skylink.
Pôvodná správa vydaná 19. apríla 2011
Skylink ide konkurovať Eurotelevízii či TV Maxu
Satelitná platforma Skylink rozširuje svoje marketingové aktivity. Začiatkom mája začína s vydávaním vlastného časopisu pod názvom TV Skylink.
Podľa informácií, ktoré spoločnosť poskytla pri registrácii titulu na ministerstve kultúry, pôjde o dvojtýždenník – lifestylový magazín s televíznym programom. Bude distribuovaný po celom Slovensku pre širokú verejnosť.
Či bude rozdávaný len pre zákazníkov alebo sa bude predávať, nie je zatiaľ známe. Zástupcovia spoločnosti zatiaľ nechceli odpovedať na otázky Mediálne.sk v súvislosti s pripravovaným titulom.
Ako vydavateľ je registrovaná česká PR spoločnosť Pram Consulting. Prevádzkovateľ Skylinku dosiaľ vydával niekoľkokrát ročne vlastný PR magazín.
Ak by Skylink rozdával časopis svojim zákazníkom, magazín by mohol na Slovensku teoreticky putovať až do 300-tisíc domácností, ktoré majú kartu tejto satelitnej platformy. Časopis by mohol byť tiež bonusom pre abonentov programových balíčkov za mesačné predplatné, ktorí netvoria ani pätinu zo spomínaného čísla - pred rokom tvorili 13 až 14 percent klientov.
Skylink aktuálne vyvíja viaceré aktivity súvisiace so zatraktívňovaním platenej ponuky. Skylink od mája ohlásil rozšírenie svojho programového portfólia. Zatiaľ zverejnil šesticu nových staníc, okrem nich majú pribudnúť aj ďalšie, ktoré predstaví v najbližších dňoch.
Magazín Skylinku bude konkurovať napríklad najpredávanejšiemu TV titulu na Slovensku TV Max z vydavateľstva Bauer Media SK. Vo februári 2011 sa z neho predalo v priemere takmer 182-tisíc výtlačkov. Lacný magazín je, rovnako ako pripravovaný časopis Skylinku, dvojtýždenník. Druhý dvojtýždenník TV Svet od Petit Pressu predával v priemere vyše 42-tisíc výtlačkov.
Druhý najpredávanejší TV titul je týždenník Eurotelevízia od Bauer Media SK s takmer 94-tisícovou predajnosťou.