Rokovania o podmienkach retransmisie vedú s operátormi nielen domáci vysielatelia, ale aj zahraničné platené kanály. Podmienky šíreniach svojich staníc mení spoločnosť Discovery Networks, s čím nesúhlasí M7 Group, prevádzkujúca Skylink.

Operátor aktuálne svojich zákazníkov cez médiá informoval, že už koncom mesiaca by stanice Discovery Networks mohli vypadnúť z jeho ponuky.

Skylink má v ponuke športové stanice Eurosport 1 a Eurosport 2, ktoré v minulosti Discovery kúpilo, ako aj dokumentárne kanály Discovery Channel, Animal Planet a Discovery Showcase HD.

Situácia sa okrem Slovenska a Česka týka aj ostatných trhov, kde M7 Group pôsobí – teda krajín Beneluxu, Rakúska a Nemecka. V lokálnych platformách má operátor aj ďalšie stanice od Discovery Networks, ako TLC či DMax.

M7 Group prekáža zdraženie staníc, ako aj podmienka vysielateľa, ktorý vyžaduje od televíznych operátorov, aby od neho odberali buď všetky stanice alebo žiadne.

„Novo požadované poplatky zdvojnásobujú už i tak značné čiastky, ktoré nám Discovery Networks za svoje programy dnes účtuje. Nové finančné požiadavky sú úplne mimo reality, a to najmä vzhľadom k priemernej výkonnosti týchto programov na jednotlivých trhoch,“ povedal otvorene výkonný riaditeľ M7 Group Hans Troelstra.

Keďže o nepokročení v rokovaní už firma informovala aj verejne, je možné, že scenár s vyradením staníc bude reálny. Ako v mnohých iných prípadoch môže však aj o stratégiu s cieľom znížiť pri vyjednávaní ceny staníc.

Stanice Discovery Networks majú v rastri aj viacerí ďalší slovenskí operátori. Tí zatiaľ o nedohode s Discovery či prípadnom vyraďovaním jej staníc nehovorili.  

M7 Group dodáva, že ak sa s Discovery Networks nedohodne, pripravuje sa na záložný scenár. Zaradila by žánrovo podobné programy od iného poskytovateľa, pričom ceny balíkov zvyšovať neplánuje.

Uvoľnenú kapacitu mieni operátor využiť aj na prevedenie niektorých súčasných programov s vyššou z SD do HD kvality, čím má zároveň dôjsť k rozšíreniu ponuky nelineárnych služieb.

„Sme si istí, že plánované opatrenia našu ponuku nijako nepoškodia. Naopak, vnímame ich ako príležitosť, ako ju ďalej zatraktívniť, a tým prispieť k udržaniu lojality našich zákazníkov,“ dodal H. Troelstra. Discovery Networks zatiaľ situáciu nekomentovalo.