Analytik INEKO Gabriel Šípoš v rozhovore pre Sme.sk odmietol obvinenia Ta3, že za jeho činnosťou stoja PR agentúry a firmy, ktoré sa chcú dostať nezákonnou cestou do vysielania spravodajskej televízie. Kanál to tvrdil v tlačovej správe, ktorú zverejnil po utorkovom poste na blogu Slovak Press Watch.
Podľa Šípoša chce Ta3 týmto vyjadrením len odpútavať pozornosť. Analytik dostal prvé indície o vplyve inzerentov na výber a spracovanie spravodajských príspevkov v máji, tento mesiac získal údajný zoznam automobiliek, ktoré televízia prisľúbila alebo naopak odmietla prezentovať vo svojom vysielaní.
Čierne a biele zoznamy značiek Ta3
• Čierny a biely zoznam značiek Ta3 (XLS)
Na Mediálne.sk:
• Prezentácia v správach TA3 sa dá zaplatiť
• Ta3 reaguje: žiadne zoznamy neexistujú
• Šípoš má ďalšie čierne zoznamy Ta3: Zistenia potvrdzujú, že Ta3 sa nimi riadi
• Sme o zoznamoch Ta3; má ďalšie indície
• Prečo sme sa rozhodli potopiť Ta3
• Ta3: Šípoš nás chce poškodiť, snažia sa do nás infiltrovať
Ako uviedol Šípoš pre Sme.sk, zoznam sa zhodoval s prezentáciou automobiliek na Autosalóne v Nitre. Teoreticky mohol podľa neho zoznam želaných a neželaných firiem vytvoriť niekto aj po odsledovaní vysielania Ta3, nepotvrdzujú to však výpovede ľudí z firiem a Ta3, vynechanie automobilových noviniek vo vysielaní a nakoniec zoznam inzerentov.
Prečo, prečo, prečo tá hrozná reakcia TA3? Kto s čistým svedomím takto komunikuje na otázku verejného záujmu? Obzvlášť médiá by to mali chápať. Gabriel Šípoš
Šípošovmu Slovak Press Watch poskytol rozhovor aj bývalý reportér a moderátor Ta3 Martin Baranovič. Uviedol, že dokument s firmami počas pôsobenia v televízii nevidel, podobný zoznam však mal v e-mailovej podobe a potvrdil, že vedenie kanálu vplývalo na výber hostí: „Z mojej skúsenosti, pokiaľ išlo o publicistické odborné relácie, tak vedenie televízie výber respondentov či hostí do relácií často usmerňovalo.“
„A ešte jedna vec. Prečo, prečo, prečo tá hrozná reakcia TA3? Kto s čistým svedomím takto komunikuje na otázku verejného záujmu? Obzvlášť médiá by to mali chápať,“ dodal Gabriel Šípoš.