Tohtoročný Halloween priniesol na televízny trh novinku: polhodinový televízny film Shrek a hrôza (Scared Shrekless), vychádzajúci z úspechu kinofilmov o zelenom zlobrovi. U nás ho vysielala televízia Markíza v pondelok 1. novembra popoludní a podľa tlačovej správy jej priniesol nadpriemerný trhový podiel 44,6 % v mladej cieľovke 12-54. Pár dní pred ňou išiel vo svetovej premiére na americkej NBC. Tiež s výborným výsledkom v reklamne zaujímavej cieľovke.
Vo štvrtok medzi 20:00 a 20:30 si Shreka a hrôzu na NBC pozrelo 8,3 milióna Američanov, z toho takmer 3,4 milióna malo od 18 do 49 rokov. Rating v tejto cieľovke sa vyšplhal na 2,6 %, čo je pre NBC nadpriemer, keďže seriál Community, tradične vysielaný v tomto slote, mal predošlý týždeň len 1,9 %.
Shrek porazil aj klasiku It's the Great Pumpkin, Charlie Brown (2,2 %) na ABC. Skončil ako tretí za tradične silnou CBS (Teória veľkého tresku / The Big Bang Theory, 4,2 %) a športovým Foxom, ktorý mimoriadne vysielal bejzbalový zápas Texas Rangers vs. San Francisco Giants (Fox World Series Game 2, 4,0 %). Špeciálne halloweenovské Upírske denníky (The Vampire Diaries) mali na The CW 1,7 %.
Zdroj: NBC
Pondelok, 20:00. Ako uvádza blog Seriály.Kinema.sk, minulý týždeň bol plný duchárskych epizód seriálov. V pondelok NBC odvysielala Chucka (na snímke) so špeciálnymi hosťami, medzi ktorými nechýbal predstaviťeľ Freddyho Kruegera Robert Englund. Prinieslo to rating 1,9 %, teda rovnako ako týždeň predtým so štandardnou časťou. Chcuk nerástol ani napriek tomu, že konkurenčný Fox tentoraz nevysielal premiérového Dr. Housa (House M.D.), ale iba reprízu slabšiu o viac než dva percentné body (rating 1,4 %). Podľa TV by the Numbers je Chuck na sezónnom minime. Rovnako ako Housovi, aj jemu v pondelok večer uberá najdôležitejších mužských divákov futbal na ESPN.
Utorok, 20:00. Aj Glee mal halloweensky špeciál. Dosiahol rating 4,9 %, čo z neho spravilo piaty najsledovanejší program týždňa. Vo svojom slote porazil premiérové NCIS – Námorný vyšetrovací úrad (Navy NCIS: Naval Criminal Investigative Service, 4,1 %) na CBS, Supertelo (The Biggest Loser, 2,4 %) na NBC, No Ordinary Family (2,0 %) na ABC aj reprízové One Tree Hill (0,5 %) na The CW. Oproti poslednej premiérovej epizóde si Glee u mladých polepšil o 0,2 ratingového bodu.
Celkovo má Glee sezónu 2009/2010 dobre rozbehnutú, patrí mu post tretieho najsledovanejšieho seriálu Ameriky za Takou modernou rodinkou (Modern Family) a Klinikou Grace (Grey’s Anatomy).
USA: Top 10 v 6. týždni (25. až 31. október 2010)
relácia - stanica - vysielací čas - rating/share 18-49 (v %)
1. NBC Sunday Night Football - NBC - nedeľa, 20:31 až 23:21 - 7,3/19
2. Taká moderná rodinka (Modern Family) - ABC - streda, 21:00 až 21:31 - 5,1/13
2. The OT - Fox - nedeľa, 19:50 až 20:00 - 5,1/17
2. Sunday Night NFL Pre-Kick - NBC - nedeľa, 20:22 až 20:31 - 5,1/15
3. Football Night in America - NBC - nedeľa, 19:57 až 20:22 - 4,9/14
5. Glee - Fox - utorok, 20:00 až 21:01 - 4,9/13
6. Fox World Series Game 1 - Fox - streda, 19:53 až 23:36 - 4,7/14
6. Fox World Series Pre-Game 4 - Fox - nedeľa, 20:00 až 20:18 - 4,7/14
8. Dva a pol chlapa (Two and a Half Men) - CBS - pondelok, 21:00 až 21:31 - 4,4/11
9. Dancing with the Stars - ABC - pondelok, 20:00 až 22:01 - 4,3/11
9. Fox World Series Game 4 - Fox - nedeľa, 20:18 až 23:32 - 4,3/11
Rating/share televízií 18-49
Fox 3,7 % / 11 % • CBS 2,6 % / 7 % • ABC 2,6 % / 7 % • NBC 2,3 % / 7 % • The CW 1,0 % / 3 %
Celotýždenné podiely. Vďaka prime-timovému športu sa Fox dostal na čelo rebríčka televízií s medzitýždenným ratingovým nárastom o 1,3 bodu. Mierne rástli aj ABC (+ 0,1) a The CW (+ 0,1). CBS (- 0,3) a NBC (- 0,4) klesali.
Zdroje údajov:
správa sa venuje vybraným programovým novinkám a dôležitým posunom v sledovanosti relácií
• rebríček TOP 10 najsledovanejších relácií, podiely televízií na trhu v danom týždni a celozesónne ratingy získava Mediálne.sk zo servisu Nielsen Media Research
• ratingy jednotlivých relácií získava redakcia z Nielsen Media Research, tlačových správ amerických sietí a webstránky TVbythenumbers.com
Ak nie je uvedené inak, Mediálne.sk v textoch pracuje s hodnotami rating pre cieľovú skupinu 18 - 49. Vzhľadom na skutočnosť, že výsledky sú zostavené z rôznych zdrojov, uvádzané hodnoty sledovanosti sú len informatívne a negarantované. Elektronický prieskum sledovanosti zabezpečuje spoločnosť Nielsen Media Research.