Včerajšie vyvrcholenie jarného ťažiskového projektu TV Joj Showdance patrilo k nasjledovanejším kolám tanečnej súťaže, napokon neprekonalo úvodné promom "vybičované" vydanie z konca marca. S trhovým podielom 26,1 % v primárnej cieľovej skupine 12-54 išlo podľa informácií Mediálne.sk o druhý najúspešnejší prenos. Sledovanejší bol včera Panelák aj hlavné spravodajstvo.
Finále licencovanej tanečnej šou sa začalo po 21:30 a trvalo necelé dve hodiny. U mladších divákov bola o niečo úspešnejšia Markíza s filmom Stroskotaná láska (30,3 %), seriálom Poisťovňa šťastia (29,0 %) a reláciou 112 (26,8 %) Vo všetkých prípadoch ide o podpriemerné hodnoty. Vysoko nadpriemerne sa na Joj darilo Paneláku (30,2 %), romantický film Staronový začiatok na Jednotke v 12-54 tradične prepadol s podielom 11,3 %.
Zdroj: TV Joj
Víťazstvo herečky Zuzany Mauréry nad kolegyňou Dianou Mórovou si v cieľovej skupine 12+ pozrelo 24,2 % divákov, teda približne 328-tisíc. Nižšie výkony v nej dosiahla aj Markíza so Stroskotanou láskou (24,6 %), Poisťovňou šťastia (26,5 %) a 112 (24,9 %). Jednotka sa vďaka starším divákom vyšplhala so Staronovým začiatkom (17,6 %) do nadpriemeru, Reportéri (12,0 %) a Vraždy v Durham County už však prepadli (9,3 %).
- Kritik Mediálne.sk: Na Showdance sa Joj učí opäť robiť zábavu
Showdance bolo mierne úspešnejšie u mladších divákov, všetkých sedem priamych prenosov si v 12-54 pozrelo priemerne 26,8 % divákov oproti 24,5 % v 12+. Priemerne k obrazovkám prilákalo 383-tisíc divákov.
Najúspešnejšie bolo prvé vydanie z 29. marca s podielom 37,8 % v 12-54, najslabšie týždeň na to s 24,1 %. Po dvoch prenosoch Joj presunula tanečnú šou z 20:15 na 21:15 a do pôvodného vysielacieho času vrátila Panelák. Aj v neskoršom vysielacom čase lákala k obrazovkám približne štvrtinu mladších divákov.
Zdroje údajov: Hodnoty v sledovanosti v spravodajstve Mediálne.sk o sledovanosti sú negarantované.
Mediálne.sk zverejňuje hodnoty z výstupov merania sledovanosti citovaním oficiálnych zdrojov ako web o sledovanosti TV Joj TVmeter.sk, webová stránka STV, PMT, teletext TV Markíza a tlačové správy televízií. Stanice Joj a Joj Plus zverejňujú sledovanosť aj v týždenných programových plánoch. Správy obsahujú tiež označené neoficiálne informácie z brandže.
Všetky hodnoty sú uvádzané v cieľovej skupine 12-54 v prípade komerčných televízií a v cieľovej skupine divákov starších ako 12 rokov v prípade verejnoprávnej televízie, ak nie je uvedené inak. Ako prime-time sa chápe čas medzi 19:00 a 22:00, access-prime medzi 17:00 a 19:00. Nadpriemer a podpriemer je porovnaním výkonnosti relácie s s posledným dostupným celotýždenným priemerným trhovým podielom v danej cieľovej skupine. Sezónny priemer je priemer týždenných podielov v období od septembra do júna v danej cieľovej skupine.
Elektronický prieskum sledovanosti zabezpečuje TNS na objednávku PMT. Členmi PMT sú STV, Markíza, JOJ, Ta3 a Asociácia mediálnych agentúr.