Süddeutsche Zeitung sa chystá na metered paywall
Nemecký denník Süddeutsche Zeitung zavedie koncom marca paywall. Čitatelia si budú môcť prečítať (pravdepodobne mesačne) 10 článkov bezplatne, kým sa neobjaví výzva k predplatnému, píše Meedia.de. Mesačný prístup bude stáť 30 eur, denný dve eurá. Cieľom denníka je do konca roka získať 50-tisíc digitálnych predplatiteľov, dlhodobo štvornásobok. Denník plánuje tiež kompletný redizajn stránky. Obsah z tlačeného vydania bude na webe za poplatok prístupný už o 19. hodine. Noviny tiež chcú zmeniť prístup k čitateľským fóram – namiesto diskusií pod článkami bude možné zakladať samostatné fóra, ktoré budú moderované.
FT zas vyskúša niečo iné
Denník Financial Times spomínaný metered paywall ako jeden z prvých pred ôsmimi rokmi zaviedol, no teraz plánuje zmenu stratégie, informoval The Guardian. Britský ekonomický denník dosiaľ ponúkal (a stále ponúka) pre registrovaných čitateľov tri články mesačne bezplatne. Po novom chce titul motivovať na mesačné skúšobné predplatné za „symbolickú“ sumu – 1 euro na štyri týždne. „Teória je, že za ten čas si [čitatelia] vytvoria návyk a potom sa z nich stanú predplatitelia,“ povedal k tomu CEO Financial Times John Ridding. Denník verí, že oproti metered paywallu dokáže platená skúšobná verzia zvýšiť konverziu na predplatné z 11 na 29 percent. Vlani mali dve tretiny zo 720-tisíc abonentov digitálne predplatné. Digitál vzrástol medziročne o 21 percent na 504-tisíc.
The Financial Times v nemeckej mutácii Zdroj: SITA/AP
Björk bude mať klip pre Oculus Rift, nemá rada Spotify
V prípade speváčky Björk nie je futuristická iba hudba a sprevádzajúce videoklipy, ale čoraz viac aj nové technologické kanály. Klip k skladbe Stonemilker z nového albumu Vulnicura bude dostupný vo verzii pre Oculus Rift – okuliare s displejmi, umožňujúce sledovanie virtuálnej reality (3D prostredie meniace smer pohybom hlavy nositeľa). Klip režíroval na Islande dlhoročný spolupracovník speváčky Andrew Thomas Huang. Björk svoj predchádzajúci album Biophilia zverejnila tiež inovatívnym spôsobom prostredníctvom platenej mobilnej aplikácie. Islandská umelkyňa v rozhovore pre Fast Company tiež povedala, prečo – ako mnohí iní speváci – nedala svoj nový album na streamovacie služby ako Spotify. Nápad zverejniť na nich celý album označila za „šialený“: „Pracovať na niečom dva alebo tri roky a potom povedať: Ó, tuto to máte zadarmo. Nie je to o peniazoch. Je to o rešpekte.“ Ako prijateľnejší sa jej zdá model Netflixu, kde sa zverejňujú filmy až po tom, ako sa dostali do kín.
YouTube ohlásil 50 top umelcov uplynulého roka
Ako to vyzerá, keď hudobné ceny rozdá najväčší videoserver sveta YouTube? Oveľa minimalistickejšie ako veľké eventy Grammy či MTV Video Music Awards. Na základe dát o sledovanosti, počte komentárov a zdieľaní vyhlásil v nudnom abecedenom poradí päťdesiatku najväčších hudobných hviezd YouTube Music Awards 2015. Nech sa páči:
NE1, Alt-J, Ariana Grande, Beyonce, Bigbang, Big Sean, Brad Paisley, Charlie XCX, Dej Loaf, Drake, Ed Sheeran, Ella Henderson, Fifth Harmony, FKA Twigs, Florida Georgia Line, George Ezra, Hoodie Allen, Hozier, Hunter Hayes, J. Cole, Jason Derulo, Katy Perry, Kendrick Lamar, Kiesza, Kurt Hugo Schneider, Lady Gaga, Lindsey Stirling, Martin Garrix, Max, Megan Nicole, Meghan Trainor, Miggs, Miley Cyrus, Nicki Minaj, Nicky Jam, OK Go, One Direction, Pentatonix, Pharrell Williams, Rihanna, Sam Smith, Sia, Snoop Dogg, Taylor Swift, The Weeknd, Tinashe, Tori Kelly, Tove Lo, Troy Sivan a Tyler Ward.
YouTube chystá na 23. marca na svojej stránke špeciálnu udalosť, keď v spolupráci s Vice Media uvedie na microsite pôvodnú hudbu od viacerých umelcov, píše Variety.
BBC chystá personalizovanú appku
Britský verejnoprávny telerozhlas pripravuje personalizovanú aplikáciu MyBBC, ktorú uvedie túto jeseň. Používateľom má priniesť komplexný servis od upozornení na začiatok novej série obľúbeného seriálu, cez živé športové výsledky až po aktuálne informácie či dopravný servis, uvádza Broadcastnow.co.uk. Aplikácia bude využívať dáta o používateľoch, „zapamätá“ si tak obľúbené programy, umelcov, športové tímy či záujmy používateľa. Novinka bude dostupná na všetkých platformách.
Sex v televíznej škatuli už majú aj Američania
Americká stanica We TV v piatok uviedla prvý diel novej televíznej šou Sex Box. Tú ako prvý začal v minulosti vysielať britský Channel 4. Teraz sa formát dostal aj na americký trh, väčšina kritikov však reláciu zvozila a nepredpovedá jej dlhú budúcnosť. Vo formáte sa postupne predstavujú tri dvojice, ktoré s odborníkmi – psychológom, sexuológom a duchovným – hovoria o svojich vzťahových problémoch. Následne má každý z pár sex priamo v štúdiu, v uzavretej škatuli - Sex Boxe, podľa ktorej sa relácia volá. O milostnom akte následne dvojice znova hovoria s panelom odborníkov. Hoci diváci počas relácie nevidia žiadne intímnosti, sťažnosti na televízny program prišli ešte pred jeho uvedením na stanici patriacej skupine AMC Networks. Skupiny Parents Television Council, One Million Moms a National Center on Sexual Exploitation oznámili, že zozbierali vyše 38-tisíc podpisov na petíciu vyzývajúcu stanicu, aby reláciu stopla, informovala ČTK. Vysielateľa to neovplyvnilo a prvú časť videli diváci podľa plánu.
Všetky vydania Mediálne.24 (aj RSS odber)