Prvoaprílový Veľkonočný pondelok priniesol očakávaný prime-timeový súboj televízií. Kým na Jednotke štartoval jarný ťažiskový program Milujem Slovensko, komerčné televízie prvý raz absolvovali priamy súboj so svojimi seriálovými hitmi.
Úspešnejšie bolo napokon Búrlivé víno na Markíze, ktoré malo viac divákov ako konkurenčný Panelák na Joj. Ešte viac ľudí sledovalo druhý diel vinárskej romance po skončení Paneláka (Markíza seriál nasadila v dvojporcii).
Podľa informácií Mediálne.sk videlo po 20:20 prvú epizódu Búrlivého vína, ktoré televízia v pondelok uviedla v hlavnom vysielacom čase premiérovo, 444-tisíc divákov vo veku od 12 do 54 rokov, čo zodpovedá sledovanosti 13,2 percenta a trhovému podielu 28,6 percenta.
Romantický seriál prekonal v sledovanosti Panelák na Joj štartujúci o 20:30 o dva percentné body – seriál etablovaný v prime-time dosiahol rating 11,2 % (376-tisíc mladších divákov) a share 24,1 %. Z celkového pohľadu ale počet divákov Paneláku neklesol, približne rovnaký počet ľudí ho sledoval aj v dňoch, keď sa Búrlivé víno nevysielalo v hlavnom vysielacom čase. Vlajková loď Jojky zaznamenala tohtoročné maximum 5. februára so 442-tisíc divákmi.
Zdroj: TV Joj
Druhá pondelková časť Búrlivého vína, ktorej Joj konkurovala poslednými desiatimi minútami Paneláka a filmom Noc v múzeu 2, mala v komerčnej cieľovke ešte o vyše 50-tisíc divákov viac a stala sa najsledovanejším programom dňa. Pokračovanie seriálu sledovalo 493-tisíc divákov pri vysoko nadpriemernom podiele 34,2 %. Išlo zároveň o najvyšší počet divákov, ktorý doteraz Búrlivé víno zaznamenalo, doterajšie maximum bolo z pondelka 18. februára (461-tisíc).
V počte divákov predstihla druhá epizóda romantického seriálu aj Televízne noviny na Markíze (479-tisíc divákov v 12-54). To neplatilo v univerzálnej cieľovke 12+, kde si súhrn spravodajských informácií udržal pred Búrlivým vínom minimálny náskok (885-tisíc vs. 870-tisíc divákov). Panelák na Joj mal v 12+ sledovanosť 501-tisíc ľudí, čo napovedá o diváckej štruktúre oboch seriálov – v prípade Búrlivého vína je podiel staršieho publika výraznejší.
K nadpriemernému výkonu pomohla v pondelok večer kanálu Plus repríza kinohitu Avatar, ktorý Joj zopakovala v hlavnom vysielacom čase pre nedeľný výpadok vysielania. Trojhodinovú snímku videlo priemerne 157-tisíc mladších divákov (11,6 %).
Aktualizované 18:36: Podiel úvodného vydania formátu Milujem Slovensko na Jednotke dosiahol v univerzálnej cieľovke 12+ podľa údajov, ktoré Mediálne.sk poskytol RTVS, 13,3 percenta. Hovorca televízie uviedol, že program videlo 335-tisíc divákov starších ako 12 rokov.
Vo sviatočný deň si na Markíze odbila obnovenú premiéru aj kulinárska šou Bez servítky. V podvečernom slote, v ktorom vystriedala Búrlivé víno, zaujala podľa informácií Mediálne.sk 233-tisíc mladších divákov (20,8 %). Tí sa však nepresunuli ku konkurenčnej Súdnej sieni na Joj, ktorá zaznamenala 176-tisíc divákov v 12-54 a podpriemerný podiel 15,8 %, ktorý je zhruba na úrovni minulých častí vysielaných v predchádzajúcom období. Diváci sa v access-prime obrátili najmä na české a ostatné stanice, ktorým medzi 18. a 19. hodinou v porovnaní s predošlým pondelkom výraznejšie stúpli podiely.