Seriál patrí medzi základné kamene televízie. Ak nám však ide o čistú formu, je to najmä pôvodný seriál, s ktorým môže televízia narábať tak, ako s ktoroukoľvek inou reláciou vlastnej tvorby. Seriál má kopírovať reálie v ktorých žije divák, zároveň mu však ukázať takú realitu, ktorá ho plne upúta s lokálnymi hviezdami, ktoré pozná. Daily soap, alebo denný seriál je podobným základným kameňom štruktúry plnoformátovej televízie ako spravodajstvo. U nás chýbal od 3. novembra 1956 až do 17. septembra 2005. Televízia Markíza totiž vtedy uvedie pilotnú epizódu svojho denného seriálu. Ten sa zatiaľ, keďže ide vo svojej podstate o experiment, objaví vo forme troch 42 minútových epizód týždenne. Mediálne.sk opäť ako prvé médium získalo prístup k úvodnému dielu pred jeho premiérou.
Dobrá správa: nečaká nás totálne fiasko. A to aj napriek tomu, že z vnútra televízie Markíza sa v posledných týždňoch šírili správy o nie veľmi vydarenom produkte a obavy z reakcie divákov. Medzi nami ničím neomráči, neprináša nič prevratné, je to ale v slovenských podmienkach dobre odvedená práca.
Na seriál Markízy si už brúsia zuby prachom zapadnuté recenzentky inscenácií, aby si opäť pospomínajú na nenavrátiteľné časy. Možno ich prekvapí, že seriál má k inscenácii veľmi blízko, a to aj so všetkými slovenskými neduhmi. Po prvé, seriál pôsobí od prvého momentu vizuálne zastaralo, nezaujímavo a z tohto pohľadu vracia dramatickú televíznu produkciu na začiatok 90 rokov. Našťastie, nedostatok si v Markíze podľa našich informácií uvedomujú a uvažuje sa o digitálnej postprodukcii. Vizuálnou stránkou seriál teda prekvapí skôr negatívne, faktom však zostáva, že pre bežného diváka je tento uhol pohľadu absolútne nepodstatný. Televízia si však musí uvedomiť, že komunikuje hlavne cez atraktívne obrázky.
Učiť sa musia aj herci, ich prejav je stále v niektorých prípadoch vzdialený stavu viditeľnému v zabehnutých adaptáciách formátu. Aj keď televízne herectvo je iné ako filmové a úplne iná kategória je divadelné, diváci budú spočiatku v Medzi nami často pozerať na divadelný prejav. Na to sú však ešte pravdepodobne zvyknutí a je predpoklad, že herci sa postupom času naučia hrať tak, ako je to v tomto formáte štandardom. Každopádne, seriálu by to nemalo ublížiť.
Pri sledovaní Medzi nami sme svedkami absolútnej revolúcie pri tvorení scenára, aspoň v rámci slovenských podmienok. Tím scenáristov mal preto veľmi zložitú úlohu. Divák však na to ohľad brať nebude. Na začiatok sa navyše, okrem úplne novému prístupu k práci, musia scenáristi vysporiadať aj s uvedením diváka do zápletok a predstaviť im postavy. Scenáristom sa podarilo vytvoriť trochu ťažšie zrozumiteľný dej, ktorý však funguje a je obstojným základom pre rozvíjanie príbehu. Už v prvom dieli sa objavia početné fungujúce seriálové "klišé", tie však k tomuto formátu patria. Aj keď dialógom sa venujú dobre znejúce mená Andy Kraus a Marek Orel, tie sú patetické a nereálne. Zvlášť dialógy mladých postáv znejú vyumelkovane. Aj to by sa však dalo považovať za príznak sledovania takéhoto formátu. Pilot neprináša dej, ani dialógy v 100 % podobe, ale opäť, seriálu to pravdepodobne neublíži. Celý mechanizmus je ešte len na začiatku cesty k divákovi.
Medzi nami sa odohráva často aj v exteriéroch, dokonca aj v niekoľkých reálnych interiéroch. Interiéry, v ktorých sa odohráva sú v drvivej väčšine dobre odvedenou prácou, sú vierohodné. Na druhej strane, sú až príliš nevýrazné, k čomu prispieva aj spomínaná vizuálna stránka. Kameňom úrazu sú štúdiové exteriéry, vyznievajú najmenej dôveryhodne. Ťažko sa dosahuje v daných podmienkach ideálny stav, avšak afektované herectvo v spojení so servírovaním falošne vyznievajúceho prostredia vyústia jednoducho do rušivého vnemu, a ten by sa nemal objavovať.
Výprava seriálu nepôsobí povrchne, na rozdiel od druhého seriálového titulu premiérovaného v tejto sezóne. Myslí sa na detaily, ako napríklad o reklamné letáky v schránkach. Objavia sa však malé chybičky, ako poloprázdna chladnička vo fungujúcom bare, prípadne aj chyby ako viditeľný mikrofón nad hercami v niektorých scénach.
Zaujímavé je aj logo seriálu, Markíza akoby vo vedomí, že ide skôr do nakrúcania seriálu z roku 1991, pozmenila oficiálne logo do podoby, aké by určite v tom čase vymysleli dizajnéri. Možno sa v roku 2010 zmení na súčasné licencované logo "Between friends", ak samozrejme seriál postúpi spracovaním na súčasnú úroveň.
Zdá sa, že kontroverzný je aj scheduling seriálu. Objaví sa v "stripovanej" forme v pondelok, stredu a piatok o 20:35. Na jednej strane nejde vôbec o prime-time titul, na druhej strane trh ešte nie je taký vyspelý, aby daily soap nasadil a uživil denne v access-prime (18:00-20:00). Tento čas je preň bežný a najvhodnejší. Vďaka nasadeniu na spomínaný čas sa seriál zvezie na úspechu, alebo neúspechu Big Brother, ktorý ho bude denne predchádzať. Navyše, je veľmi pravdepodobné, že seriálu nezostane po skončení reality show tento slot a bude sa musieť presúvať. To tiež nemusí byť pre seriál najlepšou výhodou. Bohužiaľ, vďaka neskorým a nekoncepčným rozhodnutiam má Markíza s nasadením seriálu problém a v súčasnosti nemá veľa iných východísk, ako práve zvolený čas 20:35.
MAYA zvláda bez licencie Rodinné putá v televízii Prima v niekoľkých atribútoch lepšie. Na Rodinné putá sa lepšie pozerá, Medzi nami sa lepšie počúva. Kým Rodinné putá pôsobia súčasne, Medzi nami sú na nerozoznanie od starších "Bakalárov". V Česku sa však produkčná spoločnosť stretla nielen s väčšou dôverou, ale aj s lepším zázemím. Na Slovensku bude trvať ešte minimálne dve - tri sezóny, kým sa objavia dramatické tituly bez spomínaných múch, ďalší čas zaberie hľadanie vlastnej tváre slovenskej dramatickej televíznej produkcie a budovanie zázemia. Medzi nami je produkt, ktorý v mnohých ohľadoch kríva. Čo je však dôležité, kráča a s veľkou neistotou v sobotu vstúpi v sobotu do obývačiek. Všetko nasvedčuje tomu, že s dávkou trpezlivosti televízie Markíza bude seriál naozaj spoločníkom slovenského diváka niekoľko ďalších rokov, presne tak, ako to televízia vyhlasuje.