Aktualizácia: O dôvodoch ukončenia výroby relácie Hitmánia informoval Mediálne.sk konateľ spoločnosti Brjan Media Branislav Jančich.

Hlavnou príčinou bol podľa jeho slov presun formátu z Jednotky na Dvojku s ktorým nesúhlasil sponzor. Podľa zmluvy sa mal totiž vysielať na Jednotke. "O tejto zmene nás nikto neinformoval, dozvedeli sme sa ju z televízneho programu," tvrdí Jančich. "Keďže po odstúpení sponzora sme nemohli pokračovať vo výrobe, oznámili sme túto skutočnosť STV. Všetko sme navyše museli zaplatiť z vlastného vrecka," dodal.

Obnovenie Hitmánie vzniklo narýchlo. "V júni sme STV predstavili pilotné vydanie, následne až 15. augusta sme dostali odpoveď, že máme začať s výrobou, pričom od 5. septembra už bol formát naplánovaný v programovej štruktúre," rekapituluje producent. "Napriek šibeničnému termínu sme sa do toho pustili a výsledný produkt rozhodne nevyzeral zle," dodal.

Relácia bola nasadená bez akéhokoľvek self-proma či marketingovej podpory. "Dohoda bola, že s podporou sa začne od októbra a nabehne aj sponzoring. Miesto toho sa však Hitmánia ocitla na Dvojke," uzavrel Branislav Jančich.

Mediálne.sk ponúklo priestor na reakciu aj Slovenskej televízii, ktorá ho však doposiaľ nevyužila.


Zverejnené 20. októbra:

V septembri sa do STV nenápadne vrátila Hitmánia. Teraz opäť zmizla (aktualizácia)

Zamotaný osud relácie Hitmánia je opäť spečatený. Aspoň nateraz. Hitparáda s česko-slovenskou hudbou sa od septembra po vyše polročnej prestávke nenápadne vrátila do programovej štruktúry verejnoprávnej televízie. Teraz z nej však opäť zmizla.  

STV odvysielala v septembri na Jednotke počas sobotných dopoludní so začiatkom okolo 10:40 tri vydania programu. Od soboty 26. septembra však Hitmániu programovou zmenou vyradila zo štruktúry, náhradou sú odvtedy reprízy piatkovej Mini Talent Show.

"Lifestylovú reláciu pre mladého diváka s netradičnými rubrikami a súťažami" pozeralo podľa informácií Mediálne.sk od 20 do 27-tisíc divákov a dosahovala hlboko podpriemerné trhové podiely okolo 6 percent.

V septembri sa do STV nenápadne vrátila Hitmánia. Teraz opäť zmizla (aktualizácia)

Hitmánia sa následne bez varovania objavila v programe Dvojky. Tentokrát v nedeľné popoludnia. Reálne sa na obrazovky dostalo jedno vydanie, 10. októbra so začiatkom o 15:50. Videlo ho 32-tisíc divákov a dosiahlo trhový podiel 3,6 percenta. Relácie naplánované na ďalšie týždne následne programové oddelenie STV odvolalo a nahradilo inými programami.

Graficky a obsahovo Vynovenú Hitmániu s moderátorom Milanom "Juniorom" Zimnýkovalom pre STV vyrábala spoločnosť Brjan Media v spolupráci s H.o.M.E. Media Production. Za obomi firmami stoja bývalí členovia hudobnej skupiny P.S. Branislav Jančich a Magdaléná Vyletelová. Za firmou Brjan Media stojí bývalý člen hudobnej skupiny P.S. Branislav Jančich, ktorý je tiež spoluvlastníkom hudobného vydavateľstva Brjan Music. H.o.M.E. Media Production vlastní podnikateľ Maroš Hurajt. Hitmánia má aj vlastnú podstránku na webe Super.sk.

Pôvodnú Hitmániu pre STV vyrábala spoločnosť Europe Services Slovakia. Relácia skončila v decembri 2008 vzájomnou dohodou o predčasnom ukončení zmluvného vzťahu, keďže jej dodávateľ stratil podporu od sponzora. Vo februári 2009 sa črtal jej návrat, k ničomu však napokon nedošlo. Viac informácií.

Nesystémová manupilácia s televíznymi reláciami býva v STV vlastná reláciám, ktoré dostane "do daru" a financujú ho sponzori. 

Správu budeme aktualizovať. Mediálne.sk zisťuje ďalšie informácie o relácii.