Akú známku by ste dali roku 2011?
TV Markíza roky potvrdzuje, že je tu pre divákov a keďže pre nás bolo vždy smerodajné ich hodnotenie, známkovanie prináleží predovšetkým im. Ako nás oceňujú je zrejmé podľa toho, ako stanicu a jednotlivé programy sledujú. Skvelé výsledky a teda výborné známky dostali tieto programy: Modré z neba (priemerne 886-tisíc divákov), Televízne noviny (priemerne 778-tisíc divákov), Česko Slovenská SuperStar (priemerne 795-tisíc divákov), Farma (priemerne 737-tisíc divákov) či Let's Dance (priemerne 735-tisíc divákov) a mnoho ďalších.
Aký bol najpozitívnejší moment pre Markízu v posledných 12 mesiacoch, čo patrilo naopak k menej príjemným rozhodnutiam?
Celý rok sa niesol v znamení 15. výročia. Na jednej strane sme boli radi, že sme sa divákom mohli poďakovať za úspešné roky a zároveň to cítime ako záväzok do budúcnosti. Diváci od nás očakávajú kvalitu a profesionalitu a v mnohých ohľadoch sú na nás prísnejší ako na konkurenciu a to je dobre. Vytvára to pozitívny tlak nielen udržať našu líderskú pozíciu, ale posúvať sa dopredu tak, aby sme potvrdili to, čím sme a chceme zostať - rodinnou univerzálnou televíziou.
Myslím si, že sme to potvrdili formátmi, ktoré sú stálice alebo sa stali fenoménmi na trhu a ovplyvnili aj lokálnu tvorbu. Ako napríklad návrat romantiky a silného príbehu. Keď sa viacerí tvorcovia i herci obávali, že zahraničný úspešný seriál v prime-time pochová domácu tvorbu, nestalo sa tak. Naopak, priniesol nový a iný pohľad na to, čo diváci dokážu oceniť a v konečnom dôsledku inšpiroval aj domácu tvorbu. Keďže Slovensko je neveľký trh, tak sa nevyhraňujeme žiadnym cieľovým skupinám, naopak: snažíme sa oslovovať čo najširšie spektrum.
Aká udalosť mimo vašej spoločnosti patrila z pohľadu biznisu, v ktorom pôsobíte, k zlomovým / najzaujímavejším / znepokojujúcim?
Určite veľkou zmenou je digitalizácia, zmeny v pokrytí jednotlivých staníc a veľká možnosť výberu pre divákov. To znamená celkové preformátovanie trhu. Pochopenie, že divák nerieši žánre a nemá predsudky a dá najavo, čo chce. Príkladom je bezpochyby toľkokrát riešený, obhajovaný či hanený, ale nepochybne mimoriadne úspešný seriál Tisíc a jedna noc. Tiež návrat reality show ako formátu, ktorý v spojení s lokálnym pochopením, čo v pozitívnom smere ľudí zaujíma, ukázal, že nemusí stavať len na extrémoch či v obsadení alebo v celkovej úrovni.
Prognózy vývoja reklamného trhu v budúcom roku nie sú veľmi optimistické. Ako sa na rok 2012 pripravujete a aký dopad môže mať štvrtý rok pokračujúceho poklesu na trhu na váš segment?
Prognózy sú neveselé, ale asi si už ani nepamätám obdobia, kedy boli optimistické. Znižovanie nákladov, efektivita a vyšší výkon sú mantry tejto doby. Osobne verím, že pesimistické kuvikanie a negativistické vnímanie budúcnosti sa významne podieľajú na tom, čo sa v skutočnosti deje alebo udeje, či už sú k tomu objektívne dôvody alebo nie. Jednoducho, ako sa hovorí: percepcia je realita. Dôležité skôr je, čo sa s tým dá robiť a ako zachovať kvalitu i výkon tak, aby sme boli v tomto období spoľahlivým obchodným partnerom a zároveň rodinným priateľom, ktorým sa úspešne snažíme byť 15 rokov na slovenskom trhu. Pracujeme, pripravujeme sa a veríme, že divákov potešíme a prinesieme im také programy, ktoré im toto obdobie uľahčia.
Prečítajte si ďalšie odpovede v seriáli MEDIÁLNI LÍDRI 2011