Najneskôr 18. marca by mali byť známe ďalšie detaily o pripravovanom treťom kanáli Joj Group. V pondelok to na Twitteri avizoval generálny riaditeľ televízie Joj František Borovský.

„Štrnásť dní a dozviete sa viac o našej tretej stanici Joj Group. A možno aj o štvrtej,“ napísal Borovský.

Šéf Joj hovorí o štvrtej stanici, tretiu predstavia o dva týždne

Zdroj: Twitter.com

Podobné avízo zverejnil aj vlani v októbri, keď uviedol, že televízia už „čoskoro“ oznámi meno a zameranie tretej stanice.

Televízia v v minulom roku nakoniec oficiálne načrtla charakter chystanej televízie so zameraním na správy, dokumenty a lifestyle. Názov je naďalej neznámy. Vylúčená je pôvodne registrovaná známka Joj Klub, na Úrade priemyselného vlastníctva má televízia aktuálne ešte zaistené názvy Vox, Voxx a Wox.

Na vysielanie novej televízie zatiaľ Joj nezískala licenciu, v závere februára ešte Rada pre vysielanie a retransmisiu neevidovala ani podanie žiadosti vysielateľa Mac TV, prevádzkovateľa Jojky. Najbližšie zasadnutia licenčného orgánu budú 12. a 26. marca.

O štvrtom kanáli hovoril v rozhovore pre Mediálne.sk Borovský ešte koncom roka 2011. „Optimálna predstava znie, aby sme mali jedného dňa štyri stanice, ale v tejto chvíli to nie je kvôli podmienkam na reklamnom trhu finančne zrealizovateľné,“ povedal v tom čase. Profiláciu tretieho i štvrtého kanálu má televízia vyjasnenú, pričom s ich spúšťaním čaká na vhodnú situáciu na trhu. Borovský vylúčil športovú, hudobnú aj rýdzo dokumentárnu televíziu.

Šéf Joj hovorí o štvrtej stanici, tretiu predstavia o dva týždne

„Programová skladba sa prerozdelí. Každá televízia bude mať iný charakter. Nemôžem to ešte naznačiť, ale nie preto, že by som to nechcel povedať, ale v kontexte vyjednávania akvizičných obchodov," naznačil v minulosti Borovský.

Kým dátum štartu štvrtého kanálu je nejasný, tretí by mohol začať vysielať ešte v priebehu tohto mesiaca, najneskôr v apríli. To by korešpondovalo s už skôr zverejnenými plánmi televízie, ktorá v novembrovej tlačovej správe počítala so štartom nového okruhu v marci 2013.

Pripravovaný tretí kanál Joj Group bude mať dosiaľ najužšie vymedzené zameranie – „Joj 3“ chce prinášať primárne spravodajstvo, dokumenty a lifestyleové programy. Má ambíciu vysielať najnovšie informácie z politického, spoločenského a kultúrneho diania ako prvá, mimoriadne spravodajstvo chce priniesť „v ktorúkoľvek dennú či nočnú hodinu“, mohol by tak konkurovať Ta3.

Programovú ponuku majú okrem spravodajstva dopĺňať akvizičné dokumentárne programy, pôvodné slovenské dokumenty, lifestyleové programy a pravidelné talkšou, ktoré sa budú venovať politickým a spoločenským témam, „nevynímajúc ani minoritné témy“, špecifikovala televízia.

„Prinesieme na trh neopozerané formáty v spravodajsko-publicistickom žánri, ktoré doteraz neboli na slovenskom trhu bežné,“ dodal Borovský. Obchodne chce televízia zamerať tretí kanál na mužov a mladé ženy v produktívnom veku.

Tretí kanál Jojky by sa mal objaviť pre divákov nekódovane aj v DVB-T v multiplexe Towercomu. Dátovo kanál stále môže uniesť komerčný multiplex, v ktorom sa v súčasnosti šíria Markíza, Doma, Joj a Plus.

Joj by spustením dvoch nových staníc „dorovnala“ konkurenciu, čo je pre vysielateľa z hľadiska podielu na trhu žiaduce. Skupina CME má od februára v prevádzke štyri kanály, okrem Markízy, Doma a Dajto aj komediálny kanál Fooor. Joj má okrem svojej hlavnej stanice od roku 2008 aj televíziu Plus.