Discovery pripravuje ďalší nový kanál pre Česko a Slovensko. "V tomto roku chystáme spustenie stanice ID Investigation Discovery," povedal pre Mediálne.sk regionálny riaditeľ Discovery Networks Central Europe Miroslav Badlík.
"Na stredoeurópskych trhoch už majú silnú distribúciu a teraz pracujeme na budovaní ich rozsahu v Českej republike a na Slovensku," hovorí riaditeľ Discovery pre Česko a Slovensko Miroslav Badlík o staniciach Discovery Science, Discovery World a Discovery Travel & Living.
Okrem štartu ID Investigation Discovery bude rebrandovaný kanál Discovery Travel & Living, vysielajúci po anglicky. Agendou najbližších mesiacov pre slovenský trh je rokovanie s káblovými operátormi a zvyšovanie distribúcie staníc, najmä novolokalizovaných staníc Discovery Science a Discovery World. "Prioritou tohto roka však je rozšírenie distribúcie Discovery HD," dodáva Badlík. Nedávno sa rozhodlo o jeho zaradení do ponuky satelitného Skylinku, kde vysiela po anglicky, bez českého a slovenského dabingu.
Najväčší slovenský operátor UPC šíri len Discovery Channel. Nedávno dokonca stiahol Animal Planet zo svojej digitálnej ponuky. V Discovery však stále považujú UPC za jedného z kľúčových európskych partnerov. "Máme veľmi dobré vzťahy," hovorí manažér Discovery. U druhého a tretieho najväčšieho operátora Digi TV a Satro má Discovery viac staníc, v prípade Satra je napríklad nielen Discovery Channel, ale i Animal Planet v analógovej ponuke. V digitále má tiež Discovery HD, Science, World aj Travel & Living.
Medziročný rast distribúcie staníc z portfólia Discovery narástol v strednej Európe o 20 %. Počet predplatiteľov prekročil 44 miliónov.
Stanice z portfólia Discovery sú jedny z mála, ktoré nevysielajú iba v češtine, ale aj po slovensky. Podiel slovenčiny je tretinový, na základe takzvaného federatívneho princípu. "V tejto chvíli v portfóliu našich staníc neplánujeme zvyšovať pomer slovenského dabingu," hovorí Badlík s dodatkom, že oblasť dabingu budú sledovať.
Discovery sa na Slovensku a v Česku začalo zastupovať samo. Chce ešte viac expandovať, pokračuje v investíciách v regióne a plánuje ešte väčšiu lokalizáciu. Reklamu, či už českú alebo slovenskú, však na svojich kanáloch nechce. "V tejto fáze neponúkame a ani neplánujeme predaj reklamného priestoru." Okrem rastu distribúcie chce zvýšiť povedomie divákov o značke Discovery. Potom môže prísť podľa Badlíka na rad rozvoj obchodu.
Chystaná stanica v slovenčine a češtine
ID Investigation Discovery
• vznikla v roku 2008 pretransformovaním z Discovery Times
• divákom prináša pohľad na policajné vyšetrovanie, forenzné analýzy a sprostredkúva skutočné príbehy odhaľujúce ľudskú povahu
• vysiela v Amerike (52 miliónov predplatiteľov), od januára 2009 vo Veľkej Británii a od apríla v Rusku
• cieľová skupina: ľudia od 25 do 54 rokov (v USA najviac rastie u žien 25 – 54)
• programy: Deadly Women, Most Evil, Call 911, Extreme Forensics Solved
• v príprave: Aphrodite Jones Files – súdne procesy pohľadom novinárky a autorky bestsellerov