Sledovanosť relácie Sedem s r. o. (vývoj sledovanosti) televízie Markíza je niekoľko mesiacov podpriemerná. Jej trhové podiely dosahujú od marca v základnej cieľovej skupine divákov starších než dvanásť rokov hodnoty od 27 do 35 percent. Predtým talkshow pod tridsiatku neklesala a pravidelne sa dokázala približovať k podielom na úrovni štyridsiatich percent.
"Sedem s r. o. je imidžová relácia so silnou skupinou vzdelanejších typov divákov z väčších miest. Tak to bolo nastavené a tak to funguje dodnes, odolávajúc rôznym konkurenčným situáciám," povedala pre Mediálne.sk hovorkyňa Markízy Oľga Dúbravská.
Relácia má podľa Dúbravskej slov svoje primárne cieľové publikum a teda sociálno-ekonomicky najsilnejšie divácke skupiny stabilizované. Ide o 44-percentný podiel vysokoškolsky vzdelaných ľudí a 35 percent stredoškolsky vzdelaných. "Okrem toho túto reláciu sledujú aj diváci so základným vzdelaním, ktorých je síce menej, no stále je to štvrtina ľudí tejto skupiny, čo považujeme za výborný výsledok," dodala hovorkyňa.
Šéf sesterskej televízie Nova Petr Dvořák nedávno uviedol, že imidžové, no nevýkonné programy už vo vysielaní mať nechce. Vyhýbanie sa podobným projektom je prvým prikázaním "desatora", v ktorom Dvořák zhrnul, čo sa doposiaľ naučil počas svojho pôsobenia v televízii. "Neplatí, že niektoré produkty musíte mať len z prestížnych dôvodov, i keď na nich budete prerábať. Základné ekonomické zákony platia všade - zisk je kráľ," tvrdí šéf Novy.
Podľa Markízy však tento imidžový formát stratový nie je. "Relácia Sedem s r. o. je spôsobilým diváckym aj obchodným artiklom na trhu, ktorý dopĺňa priestor medzi univerzálnymi značkami," uzavrela hovorkyňa Markízy.
Foto: TV Markíza