Sarbu: Prieniky medzi televíziami v rámci CME sa budú prehlbovať

Televízny program pre ženy Doma chce spoločnosť CME otvoriť na každom svojom trhu. Skupina chce okrem toho pokračovať v prepájaní jednotlivých televíznych staníc. Uviedol to prezident mediálnej skupiny Central European Media Enterprises (CME) Adrian Sarbu v PR rozhovore na stránke spoločnosti.

V súčasnosti má CME viac ako 20 kanálov v šiestich krajinách."Náš trhový podiel vo všetkých našich krajinách sa pohybuje medzi 41 percentami a niekde až vyše 70 percentami. Naša pozícia je stabilná a silná. Z každého dolára, ktorý investujeme, viac ako 50 centov prinesie zisk," hovorí Sarbu. Z pohľadu poklesu tržieb v ostatných dvoch rokoch je presvedčený, že trhy CME sa postupne dostávajú z recesie, pričom dôležitým ukazovateľom je HDP. „Budeme ešte musieť počkať a uvidíme, aký vplyv bude mať predpokladaný rast HDP vplyv na spotrebiteľské výdavky a investície do televíznej reklamy.“ 

Sarbu: Prieniky medzi televíziami v rámci CME sa budú prehlbovať

Sarbu v rozhovore hovorí o plánoch s kanálmi TV Doma a že konkurencia sa snaží koncept ženskej televízie kopírovať. „Koncept Doma sme vyvinuli v Rumunsku pred 12 rokmi, vtedy to bol názov Acasa. Pretože sme si mysleli a stále sme o tom presvedčení, že ženy sú našou najdôležitejšie cieľovou skupinou." TV Doma je už okrem Rumunska a Slovenska aj v Chorvátsku a má sa rozšíriť na všetky trhy CME.

CME postupne plánuje spúšťať aj ďalšie špecializované televízne stanice. V súčasnej dobe rôznych distribučných platforiem je podľa neho nutné ponúknuť najrozmanitejšiu ponuku na udržanie podielu divákov a to aj prostredníctvom špeciálneho portfólia kanálov. „Sme si vedomí, že ak to neurobíme, naši konkurenti nám budú odkrajovať z nášho publika.“

Prepojenie medzi jednotlivými televíznymi stanicami bude podľa neho tesnejšie. "Dnes máme spoločné plánovanie projektov: napríklad v Českej a Slovenskej republike, v Slovinsku a Chorvátsku, v Rumunsku a Bulharsku. V procese vývoja sú projekty, ktoré dúfame, že budú úspešné vo všetkých našich regiónoch."  Tieto projekty si podľa neho budú uchovávať miestny špecifický charakter, ale budú spĺňať očakávania aj iného publika. Sarbu tvrdí aj to, že projekty majú potenciál byť úspešné aj v zahraničí.

Rozhovor propaguje aj značku MediaPro ako lídra medzi produkčnými štúdiami v regióne. Pôvodom rumunskú spoločnosť MediaPro založil Sarbu na domácom trhu. Postupne firmu, ktorá vyrába program hlavne pre televízne stanice CME, rozširuje do všetkých štátov. Na Slovensku to je Media Pro Slovakia „MediaPro produkuje viac ako 1 000 hodín obsahu ročne pre naše vysielanie, rovnako ako pre našu home-video a kinodistribúcie."  Sarbu sa pochválil aj prienikom do medzinárodného filmového priemyslu. "Dnes predávame naše produkty do viac ako 15 krajín. (Media Pro) poskytuje produkčné služby pre veľké americké a medzinárodné projekty."

Sarbu vyzdvihol aj strategického investora, americký mediálny gigant Times Warner, ktorý na jar zvýšil svoj podiel v CME na takmer 31 percent. Do skupiny vstúpil ešte v roku 2009. "Kupujeme Time Warner obsah, a to nielen pre televíziu, ale aj pre filmovú a home-video distribúciu. Máme tiež rozbehnutých niekoľko projektov s Warner Bros."

Výhodou pre CME je podľa neho už len to, že sa CME podarilo spojiť s takou značkou, akou je Time Warner. "Druhou výhodou je, že môžeme štruktúry CME v budúcnosti zosúladiť s obsahovou stratégiou Time Warner, ktorá je podobná, ako u nás," povedal Sarbu.

Paralelu s Time Warner Sarbu vidí aj v rovnakej filozofii pri digitalizácii a on-line médiách. "V prvej fáze nášho digitálneho vývoja sme dostali naše produkty na internet, kde získali silnú pozíciu." Pripomenul zakladanie spravodajských portálov, ako aj spustenie videoslužby Voyo v Českej republike, ktorá bude ponúkať kanály on-line a bude aj priestor pre video on-demand a catch-up TV.  V tomto spôsobe využívania internetu avizuje tiež rovnaký postup na všetkých trhoch.