Verejnoprávna televízia si objednala rovnako ako vlani 15 nových častí, z ktorých jedna bude silvestrovským špeciálom. Zábavný program sa dostane do vysielania začiatkom septembra, patriť mu bude tradične piatkový slot v prime-time.
RTVS už potvrdila, že v relácii sa naďalej bude objavovať stabilné trio hlavných účinkujúcich – moderátor Martin Nikodým a kapitáni súťažiacich tímov Adela Banášová a Dano Dangl.
Investícia verejnoprávnej televízie do štvrtej série programu predstavuje 856 716,45 eura, v čom je zahrnutá aj daň z pridanej hodnoty.
Spoločnosť goodtv režiséra a producenta Rada Štefanova zinkasuje 713 930,40 eura, rozpočet jednej časti teda predstavuje 47 595,36 eura.
Produkčné náklady na tejto úrovni si relácia drží od druhej série z jesene 2013, keď oproti prvej sérii začala platiť televízia o 900 eur na časť viac. RTVS vtedy vysvetľovala, že zvýšená suma súvisela s investíciami do nových disciplín a technologických úprav kulís.
Podľa zverejneného rozpočtu z druhej série, ktorý sa odvtedy zrejme výraznejšie nemenil, platí RTVS v prípade jedného vydania vyše 17-tisíc eur výrobnému štábu, 10 400 eur stoja účinkujúci vrátane komparzu. Z ďalších položiek sú najvyššie produkcia a postprodukcia príspevok (5 132 eur) a suma 5 200 eur, ktorú si dodávateľ programu účtuje ako „agentúrne produkčné náklady a agentúrne fee“.
Goodtv dodá pre RTVS aj novú sériu letnej šou Naj dedinka Slovenska a vyrába aj kulinársku reláciou Slovensko chutí, ktorú financuje ako sponzor Coop Jednota.
Súčasťou nákladov pri Milujem Slovensko je pre RTVS aj licenčný poplatok holandskej spoločnosti Talpa, ktorej formát I Love My Country patrí, a predstavuje 40 121 eur.
Od Talpy má RTVS aj ďalší kvíz nasadzovaný v súčasnosti v piatkovom slote – Čo ja viem (What Do I Know). Licencia naň je drahšia – za 15 hodín programu platí RTVS vyše 61-tisíc eur.
Pokiaľ ide o Milujem Slovensko, vstupnou investíciou RTVS do programu bola aj stavba scény, ktorá sa využívala vo všetkých sériách. Spoločnosti Destin za ňu televízia zaplatila 38 917,89 eura bez DPH.
Milujem Slovensko vysielala Jednotka prvý raz na jar 2013. Formát býva v čase vysielania spravidla najsledovanejším programom RTVS v rámci celej štruktúry.
Najvyšší rating dosiahol silvestrovský špeciál vlani 31. decembra, keď pri obrazovkách bolo 632-tisíc divákov. Share Jednotky v 12+ bol v tom čase 27,8 percenta.
Z bežných vydaní si drží rekord paradoxne reprízovaná časť zo začiatku tohto roka. V piatok 16. januára si opakovaný diel pozrelo 582-tisíc divákov, Jednotka bola vtedy v 12+ výrazným trhovým lídrom.