Monitoring komerčného priestoru počas vysielania svetového šampionátu robila tradične agentúra TNS, údaje nehovoria o reálnych príjmoch, ale predstavujú reklamné výdavky zadávateľov vychádzajúce z oficiálnych cenníkových cien bez zohľadnenia bartrov, bonusov či agentúrnych provízií.

TNS zaznamenala vo vysielaní verejnoprávnych staníc počas 17 dní, keď bežali MS v Českej republike, dovedna 2 627 spotov a odkazov. Priamo na zápasy a ostatné „hokejové“ vysielanie bolo naviazaných 1 403 spotov. Ich hodnota predstavovala 2,74 milióna eur. Hokej generoval v období trvania šampionátu 85 percent príjmov RTVS z televíznej reklamy a sponzoringu.

V celkovom rozložení kampaní mali reklamné spoty 82-percentný podiel (2 243 600), sponzoringové 18-percentné zastúpenie (499 984 eur).

Podiel hokejovej reklamy a sponzoringu
Typ spotov Podiel [%] Výdavky [€]
reklamné spoty 82 2 243 600
sponzoring 18 499 984
spolu 100 2 743 584
Zdroj: TNS Slovakia

Obligátne najviac televízia zarobila na takzvaných power brejkoch, teda reklamách zaradených priamo v tretinách hokejových duelov. Odvysielaných 270 spotov tohto typu malo hodnotu 1 868 000 eur. Predstavovalo to až 83 percent rozpočtu zadávateľov určeného na reklamu.

Záujem o reklamu v power breakoch sa oproti predošlému roku podľa TNS zvýšil. „Vyplýva to z viac ako 100-percentného nárastu výdavkov do reklamy v divácky atraktívnejších tretinách zápasov,“ konštatovala agentúra.

Výdavky na hokejové reklamné spoty
Typ reklamy Výdavky [€] Počet spotov
Reklama v rámci reklamných brejkov 375 600 147
Reklama v rámci power brejkov 1 868 000 270
spolu 2 243 600 417
Zdroj: TNS Slovakia

Výdavky na sponzorské odkazy vo všeobecnosti medziročne poklesli o 14%. Záujem o sponzorské odkazy k zápasom sa medziročne zvýšil o skoro polovicu (+49%), objem výdavkov na sponzorské odkazy k Štúdiám MS v hokeji poklesol o tretinu (-33%).

Výdavky na hokejový sponzoring
Typ sponzoringu Výdavky [€] Počet spotov
Sponzoring Štúdia MS v hokeji 169 488 352
sponzoring zápasov 276 566 428
sponzoring ostatné (GBS, MS v kocke, Nezabudnuteľní, Česko-slovenská história, SMS súťaž) 53 930 206
spolu 499 984 986
Zdroj: TNS Slovakia

Z klientov najviac podľa monitorovaných výdavkoch najviac preinvestovala automobilka Škoda, po ktorej nasledovali stávková kancelária Niké a obchodný reťazec Lidl, ktorý je v rebríčku top 10 zadávateľov počas MS tento rok nováčikom spolu so spoločnosťami McDonald’s, Coca Cola a Kooperativa.

Top 10 zadávateľov hokejovej reklamy a sponzoringu
Zadávateľ Výdavky [€]
1 Škoda 530 941
2 Niké 289 300
3 Lidl 236 600
4 McDonalds 231 416
5 Fortuna 210 500
6 Orange 205 900
7 Coca Cola 197 200
8 Slovak Telekom 193 400
9 Kooperativa 192 500
10 Heineken 100 792
Zdroj: TNS Slovakia

Najsledovanejším programom, ktorý RTVS odvysielala v televízii počas tohtoročných MS v hokeji, bola tretia tretina zápasu Slovensko - Bielorusko v nedeľu 3. mája, ktorú videlo 1 388 000 divákov starších ako 12 rokov.