Tvárou reláciou bol spíker Fun rádia od jej začiatku, teda od vlaňajšej jari. Odmoderoval aj šesť tohtoročných premiérových dielov, no už počas najbližšieho víkendu dôjde k zmene.
Doplnené 17:37: „Milan ‚Junior‘ Zimnýkoval sa rozhodol uprednostniť ponuku inej televízie, RTVS jeho rozhodnutie akceptovala a rozhodla sa angažovať nových moderátorov,“ vysvetlil dôvody zmien PR manažér Juraj Kadáš.
Detských súťažiačich bude priebehom hry s historickými motívmi sprevádzať po novom dvojica. Pôjde o Moniku Zázrivcovú a Milana „Mima“ Ambróza.
Televízny formát tak prinesie spoluprácu dvoch hlasov z konkurenčných rádií – M. Zázrivcová moderuje na Exprese popoludňajšie vysielanie s Michalom Sabom, M. Ambróz víkendové bloky na Fun rádiu.
„Mima“ naposledy angažovala komerčná Joj, pre ktorú uvádzal medzičasom zrušený ranný magazín Dobré ráno. S M. Zázrivcovou zvažovala RTVS spoluprácu pri interaktívnom kvíze Čo ja viem, napokon ale do úlohy moderátora obsadila športového komentátora Marcela Merčiaka.
S RTVS bude naďalej spolupracovať aj Junior, ktorý vo Fun rádiu moderuje ranné vysielanie s kolegom Marcelom Forgáčom. Spoločne uvádzajú aj zábavnú šou Nikto nie je dokonalý, ktorú vysiela Jednotka každý utorok.
Zohraná dvojica sa bude divákom na jeseň prihovárať aj z nového ročníka Česko Slovensko má talent, ktorý chystá Joj. Pre komerčnú dvojku má Junior moderovať aj novú kulinársku šou Moja mama varí lepšie ako tvoja.
Pokiaľ ide o formát Daj si čas, pre RTVS ho dodáva spoločnosť Diploma, ktorá patrí Romanovi Humajovi. Ten bol v minulosti napríklad scenáristom relácie Superkraj, ale aj spoluautorom scenárov sitcomu Mafstory.
Šesť tohtoročných dielov Daj si čas videlo v priemere 29-tisíc divákov nad 12 rokov pri podiele 5,3 percenta. Formátom však mieri Jednotka aj na mladších divákov mimo focus group peoplemetrového merania.
Projekt patrí k pôvodným formátom uvedeným manažmentom generálneho riaditeľa Václava Miku. Nejde pritom o najlacnejšiu záležitosť – RTVS už spoločnosti Diploma zaplatila 794 184,40 eura vrátane dane.
Vlani na jar si objednala televízia 17 častí, pričom jedna ju stála 17 516,40 eura vrátane dane. V júni 2014 si RTVS doobjednala ďalších 13 dielov, cena jedného sa znížila na 16 077,60 eura. To je aj aktuálna suma za jednu epizódu v prípade ostatnej zmluvy z februára tohto roka, ktorou si televízia zaistila ďalších 18 častí s polhodinovou stopážou.
Na porovnanie za zhruba rovnako dlhý kvíz Duel platí RTVS v prípade jedného vydania 2653,20 eura. Výroba jednej časti súťaže 5 proti 5 stojí 5 160 eur.
RTVS sa formát Daj si čas nezdá predražený. Argumentuje aj úsporou nákladov na výrobu oproti prvej sérii z minulého roka.
„Na jednu časť relácie predstavuje úspora takmer 1 500 eur. Všetky nákladové položky sú zverejnené v zmluve,“ odpovedal J. Kadáš na otázku, čo sú najväčšie položky v rozpočte relácie. Zo zverejneného dokumentu sa však nedajú vyčítať náklady na konkrétnych členov štábu, rekvizity, postprodukciu či prenájmy.