Novinku uvedie RTVS na Jednotke prvý raz v pondelok 25. augusta o 20:20. V cenníku pre inzerentov avizuje dve časti za sebou. RTVS odvysiela všetkých 65 častí, ktoré ponúkla poľská TVN. Seriál sa u našich severných susedov tešil pomerne veľkej popularite, na Jednotke má mať týždennú periodicitu.

Recept na život je romantický seriál s dramatickou zápletkou, ale aj komediálnymi prvkami. TVN ho vysielala po jednotlivých sériách pozostávajúcich z 13 častí. Seriál nasadzovala komerčná stanica počas nedieľ, s výnimkou druhej a tretej série, keď bežal v utorok.

Premiéra v Poľsku bola v marci 2011, seriál sa vysielal do vlaňajšieho novembra, keď TVN po miernom poklese diváckeho záujmu oznámila, že ho vo vysielaní nahradí novinkou. Seriál sa predal aj do Maďarska, kde ho v minulom roku začala vysielať verejnoprávna stanica M1.

„Byť ženou nie je jednoduché. Obzvlášť vtedy, keď sa k nej zamestnávateľ otočí chrbtom, milovaný manžel si nájde mladšiu spriaznenú dušu a dcéra v tínedžerskom veku jej to nijako neuľahčuje. Avšak prímes nových ingrediencií do života môže vylepšiť aj tie najhoršie dni,“ píše v anotácii k novinke RTVS.

Hlavnú rolu Anny dostala poľská herečka Magdalena Kumoreková. Stvárňuje ambicióznu ženu, ktorá sa po výpovedi v práci prepadne kulinárskej vášni a uplatní sa v novej firme. To so sebou prináša nielen profesijný rast, ale aj nové vzťahové zápletky. Jednotlivé časti majú po 44 minút, režisérom bol Michal Rogalski.

V Poľsku bola najsledovanejšia prvá séria na jar 2011, ktorú podľa webu Wirtualmedia.pl v univerzálnej cieľovke 4+ sledovalo 3,17 milióna divákov. Trhový podiel prvých 13 častí dosahoval v priemere 22,57 percenta, v komerčnej cieľovke 16 – 49 bol dokonca vyšší (25,77 %).

Počet divákov medzi jednotlivými sériami potom stanici TVN, ktorá v Poľsku súperí s komerčným Polsatom o pozíciu trhového lídra, klesal. Poslednú sériu vlani na jeseň pozeralo 2,27 milióna divákov, share bol oproti začiatkom nižší – 14,72 percenta v univerzálnej cieľovke a 19,27 percenta v užšej 16 – 49.

Pre TVN však bola aj posledná séria značne zisková, podľa Wirtualmedia.pl priniesla komerčnej televízii reklamné tržby na úrovni 32,8 miliónov zlotých, čo bolo dokonca viac ako v prípade štvrtej série.