Hodina deťom je celoročná verejná zbierka, ktorej výťažok používa Nadácia pre deti Slovensku na podporu detí a mladých ľudí na Slovensku.

Za 20 rokov pomohla nadácia v desiatkach prípadov zdravotne znevýhodneným deťom, ale aj pri grantoch a projektoch zameraných na školské prostredie, intervenčných projektoch v prípadoch, keď zlyháva rodina či pri preventívnych projektoch zameraných na rozvoj vzťahov, tvorivosti a aktivity detí.

Za dve dekády pôsobenia rozdelila nadácia vďaka Hodine deťom vyše päť miliónov eur. Práve televízny event nadácii každoročne výrazne pomáha zviditeľniť svoje aktivity. Priamo počas galavečera prispejú na Hodinu deťom tisíce Slovákov prostredníctvom SMS správy alebo telefonátu so známymi osobnosťami, s ktorými sa počas televízneho prenosu môžu spojiť. Výťažok zbierky sa vďaka tomu pravidelne navýši o desiatky tisíc eur.

Galavečer vynechajú pri 20. ročníku 

Za uplynulých 19 rokov iba raz Hodina deťom nebola na obrazovkách verejnoprávnej televízie, keď sa podujatie dočasne presunulo na komerčnú stanicu. Absencia v RTVS sa zopakuje tento rok – telerozhlas pre galavečer nenašiel miesto.

Mediálny priestor doteraz RTVS poskytovala nadácii pro bono – za súčasného i predošlého vedenia. Vlastnými kapacitami čiastočne prispievala aj na realizáciu samotného večera, ktorý spolufinancovala nadácia. Vlani si Hodinu deťom 16. decembra pozrelo na Jednotke 251-tisíc divákov starších ako 12 rokov pri trhovom podiele 13 percent, čo je číslo nad dlhodobým priemerom stanice. 

„Tak ako aj uplynulých 19 rokov sme sa od začiatku roka snažili stretnúť so zástupcami RTVS kvôli strategickému plánovaniu ďalšieho, v tomto prípade jubilejného 20. ročníka televíznej šou Hodina deťom. Napriek našej dlhotrvajúcej a intenzívnej snahe sa nám žiaľ nepodarilo otvoriť dialóg o realizácii a štruktúre nášho spoločného programu,“ uviedla pre Mediálne.sk PR manažérka nadácie Zuzana Horváthová Bezecná.

Ešte v lete sa 

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 2 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa