RTVS: Za pokles sledovanosti STV môže aj prechod na digitálne vysielanie

Za klesajúcim trendom sledovanosti Slovenskej televízie (STV) nie je len vysielaný obsah, ale aj prechod vysielania z analógového na digitálne. Pre TASR to uviedol hovorca Rozhlasu a televízie Slovenska (RTVS) Richard Šümeghy.     

"Prieskumy ukazujú, že v dôsledku procesu digitalizácie zaznamenali pokles až do 1,5 percenta práve stanice s najvyšším pokrytím, to znamená aj Jednotka a Dvojka. Ukazuje sa, že výrazne získali v pokrytí menšie televízne programové služby," poukázal.     

Negatívny dopad na sledovanosť STV má podľa neho napríklad aj rozšírenie satelitného príjmu. "Kým v roku 2004 mali na Slovensku satelitný príjem len necelé dve percentá obyvateľov, v prvom štvrťroku 2011 ich už bolo takmer 40 percent," povedal Šümeghy. Diváci tak majú na výber z väčšieho počtu televíznych staníc než bolo v predchádzajúcich rokoch.     

Vedenie televízie však priznáva aj nedostatky v programovej štruktúre. Tie však podľa neho spôsobuje úsporný rozpočet a vysoký dlh, ktorý RTVS zdedila po Slovenskej televízii. "V súčasnosti nemáme peniaze na nákup nových programov. Výraznejšie zmeny sa preto prejavia až na budúci rok," uviedol Šümeghy.     

RTVS: Za pokles sledovanosti STV môže aj prechod na digitálne vysielanie

Slovenská televízia sa od 1. júla vrátila po viac ako štyroch mesiacoch k výsledkom sledovanosti. Takzvané peoplemetre odhalili, že sledovanosť Jednotky nepresiahla ani v jednom týždni júla 6-percentnú hranicu. Súhrnný podiel verejnoprávnej televízie na trhu bol v minulom týždni 11,2 percenta, teda výrazne nižší ako v prípade súkromných staníc TV Joj (19,8 %) a TV Markíza (26,3 %).

"Pri porovnávaní sledovanosti STV s komerčnými televíznymi stanicami je zavádzajúce vychádzať z cieľovej skupiny 12 až 54 rokov, ktorá je dôležitá pre zadávateľov reklamy. Verejnoprávna televízia je určená pre všetky vekové kategórie a pri zisťovaní podielu sledovanosti sa vychádza z cieľovej skupiny 12+," poukázal hovorca verejnoprávneho média.     

Údaje sledovanosti od tohto týždňa začal uverejňovať web STV i dodávateľská spoločnosť PMT. Verejnoprávna televízia sa jej za tieto údaje zaviazala platiť do 31. januára 2016 mesačne čiastku 36.100 eur (bez DPH). Podľa hovorcu RTVS by už v najbližšom období mali na portáli televízie pribudnúť aj výsledky sledovanosti za obdobie február až jún.