Rozhlas a televízia Slovenska sa chce pred voľbami aj počas nich ukázať v čo najlepšom svetle. Okrem prieskumov od agentúry Focus vynaloží ďalšie desiatky tisíc eur na volebnú grafiku pre špeciálne vysielanie na STV. Verejnoprávna inštitúcia si na základe kontraktu zverejnenom v Centrálnom registri zmlúv 21. februára objednala grafiku a súvisiacu techniku pre volebné štúdio. Zákazku v hodnote 47 616 eur s DPH získala spoločnosť Traco Systems.
Predmetom zákazky je návrh a vypracovanie grafickej časti prezentácie volebných prognóz a výsledkov, ako aj prenájom technológie pre ich prezentáciu.
Najviac z objednávky stoja prenájom grafického hardvéru a softvéru (14 976 eur s DPH), dizajn a programovanie grafiky (12 600 eur) a prenájom zariadení pre videoprojekciu (10 440 eur).
Grafika bude použitá počas dvoch dní – v deň volieb v sobotu 10. marca a nasledujúcu nedeľu, keď sa budú zverejňovať výsledky. Počas týchto dvoch dní majú byť na základe zmluvy vo volebnom štúdiu prítomni minimálne dvaja technickí asistenti z Traco Systems, ktorí za prípravu scény a prítomnosť počas vysielania dostanú 4 800 eur s DPH.
Spoločnosť Traco Systems za ostatný rok už získala raz od RTVS zákazku - inštitúcia si od spoločnosti kúpila štúdiovú kameru s príslušenstvom za 185 880 eur s daňou. V zmluve zo septembra minulého roka nie sú presne špecifikované ceny jednotlivých položiek.
RTVS vyhradila podobnú sumu ako na grafiku - 42 600 eur s DPH – na tri predvolebné prieskumy o voličských preferenciách, ako aj exkluzívny exit poll, ktoré dodá agentúra Focus.
Výpravnejšie volebné štúdio použije aj Markíza, ktorá bude vysielať z historickej budovy Národnej rady na bratislavskom Župnom námestí. Taktiež si objednala exit-poll od agentúry MVK.