Keď RTVS informovala o priebehu parlamentných volieb v Česku na jeseň 2017, zaradila v správach aj krátky profil lídra favorizovanej strany ANO Andreja Babiša. Strana napokon voľby vyhrala a podnikateľ slovenského pôvodu sa stal predsedom vlády.

V príspevku upozornila vtedajšia redaktorka RTVS Zuzana Kovačič Hanzelová na Babišov vplyv v médiách. Skutočnosť, že ovládol dva celoplošné mienkotvorné denníky (okrem toho kúpil aj bezplatný denník Metro, rádiá a televíziu Óčko), bola prezentovaná ako okolnosť, ktorá mu pomáha pri oslovení voličov a mediálnej prezentácii.

„Vyplatilo sa mu to už viackrát, napríklad pri reportáži Čapí hnízdo,“ uviedla redaktorka. Pripomenula aj kauzu, keď mal A. Babiš podľa nahrávky zverejnenej na internete dohadovať s novinárom Mladej fronty Dnes, akým témam a kedy sa denník bude venovať.

V reportáži RTVS vystupovali aj šéfredaktori niektorých českých médií či politický marketér Adam Znášik, ktorý v tom čase robil na predvolebnej kampani ODS. V reportáži RTVS pripomenul, že keď sa prevalila kauza, v ktorej A. Babiš mal úkolovať novinára, „Babišove“ denníky k tomu na druhý deň nezverejnili žiadny komentár. Kriticky sa na adresu konkurenčných médií v Babišovom područí vyjadrovali aj oslovení šéfredaktori.

Informácie v príspevku vyvážila redaktorka RTVS vyjadreniami A. Babiša, ktorého konfrontovala. Novinárke odpovedal, že médiá, na ktoré sa pýta, informujú objektívne a odporučil jej si ich predplatiť, aby sa o tom presvedčila.

Napriek tomu nebola reportáž 

Čítajte ďalej s predplatným TRENDU

Odomknite článok cez SMS za 1,90 € týždenne s automatickou obnovou.

Poslať SMS

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa