Takmer minútový spot už zaradil RTVS do vysielania, Koncesionárik v ňom pripomína, že „verejnoprávnosť neznamená zadarmo“.
Divákom predstavuje spôsoby, ako sa registrovať na platbu úhrad, teda takzvaných koncesionárskych poplatkov – na webe RTVS, na pošte alebo zaslaním SMS správy.
Nový spot s Koncesionárikom podľa RTVS nadväzuje na tretiu fázu marketingového projektu Hodnoty verejnoprávnosti, ktorý telerozhlas predstavil v novembri minulého roka.
Kampaň zahŕňa okrem spotu vysielaného na Jednotke, Dvojke a rozhlase aj online inzerciu a printové vizuály – vo štvrtok sa napríklad objavil celostranový inzerát v najčítanejšom denníku Nový Čas aj v Plus Jeden deň.
Podľa riaditeľky Sekcie marketingu a komunikácie RTVS Daše Matušíkovej je hlavným zámerom informovať ľudí, ktorí sa prvýkrát registrujú ako koncesionári a jednoduchou, zábavnou formou im vysvetliť postup na registráciu.
„Naším cieľom je príjemným spôsobom poukázať na jednoduchosť procesu registrácie. Stavili sme na kombináciu milej 3D postavičky a animovanej grafiky v čistom 3D priestore. Ukazujeme tak, že registrácia je jednoduchá, dá sa ‚hravo‘ zvládnuť,“ priblížila D. Matušíková.
RTVS tiež priznáva, že sekundárnym cieľom je upozorniť, že verejnoprávnosť je služba, ktorá „nie je zadarmo“. Na tomto claime stavia aj printová inzercia.
RTVS koncom vlaňajška predpokladala, že v roku 2014 vyberie na koncesionárskych poplatkoch okolo 70,6 milióna eur, teda o pol milióna menej než v minulom roku. Celkové príjmy RTVS majú v tomto roku klesnúť medziročne o 9,1 milióna eur na úroveň 115,5 milióna eur, verejnoprávne médium napriek tomu plánuje rok ukončiť v plusových číslach. To chce dosiahnuť prenesením nevyčerpaných zdrojov z vlaňajška.
Generálny riaditeľ Václav Mika už minulý týždeň na rokovaní Rady RTVS pripomenul, že koncesionárske poplatky na Slovensku patria k najnižším v Európe a už desaťročie sa nezvyšovali. RTVS má väčšinu príjmov daných, výber úhrad za služby poskytované za vysielanie RTVS ale môže ovplyvniť. „Reálne je však iba zastavenie poklesu výberu koncesií,“ poznamenal.
V. Mika uviedol, že v krátkom čase prinesenie návrh zmeny financovania RTVS, bez ktorej nie je rozvoj inštitúcie do budúcna možný. Na rokovaní Rady RTVS načrtol niekoľko riešení – zvýšenie poplatkov, možnosť, že by náklady na šírenie vysielanie prevzal na seba miesto RTVS štát, uplatnenie neuplatnenej DPH verejnoprávnemu telerozhlasu zo strany štátu či zvýšenie objemu reklamy.