Rozhlas a televízia Slovensko už používa nové logo - objavilo sa napríklad na sociálnej sieti Facebook a platforme Twitter, kde si RTVS zriadila tento týždeň účty. Je veľmi podobné prvému návrhu, ktoré si inštitúcia dala zaregistrovať na Úrade priemyselného vlastníctva. Zo skratky RTVS zostali iba prvé tri písmená, za ktorými nasleduje dvojbodka, ktorá je podľa šéfa programu rozhlasu Ľuboša Machaja vlastne písmeno "S". Písmená sa po novom píšu v kurzíve. Na Facebooku sú na bordovom pozadí, písmo je biele.
Nové logo začne televízia oficiálne používať od 1. októbra. Používať sa bude zatiaľ iba pre inštitúciu, oznámila členom Rady na štvrtkovom zasadnutí generálna riaditeľka RTVS Miloslava Zemková. "Pritom ale fungujú samostatné logá pre samostatné organizačné zložky Slovenský rozhlas a Slovenskú televíziu," povedala Zemková. Logo spojenej inštitúcie sa bude objavovať hlavne na oficiálnych a propagačných dokumentoch spoločnej inštitúcie, ako sú obálky, zmluvy, vizitky a podobne.
Zemková však avizuje, že v budúcnosti dôjde k centrálnej zmene log. "Príde ale deň, keď bude treba priznať, že aj obrazovo, aj logom, aj grafickým spracovaním nie Slovenská televízia je vysielateľ, ale RTVS je vysielateľ." Upravia sa aj názvy programových služieb. Z televíznych okruhov bude oficiálne RTVS Jednotka a RTVS Dvojka. "Neprinesie to nejaký vážny odpor, pretože aj to logo RTV s dvojbodkou je veľmi podobné STV, nečakáme tam odpor," myslí si Zemková.
Podľa nej je skôr na zváženie, ako naložiť s deviatimi rozhlasovými programovými službami, kde každý má svoj špecifický názov. "Už teraz používame takú postupnosť, že Rádio Slovensko SRo1. Po novom tak bude Rádio Slovensko RTVS1," povedala generálna riaditeľka. Inštitúcia podľa nej pracuje na stratégii a na rôznych variantoch používania názvov. Nové registrované názvy a logá iba očíslovali okruhy v štýle rtv:1 až rtv:9.
Prvé informácie a neoficiálny vizuál nového loga, ktoré prinieslo Mediálne.sk, vyvolali rozporuplné reakcie u čitateľov aj odborníkov. Pôvodne sa registrovala neoficiálna verzia a logo sa ešte podľa Zemkovej dotiahlo. Autorom je šéf sekcie kreatívy. Diskusia verejnosti, ktorá sa následne spustila, pri tvorbe loga podľa Zemkovej pomohla. "Došlo k istým úpravám a stále máme spätnú väzbu, s ktorou robíme," dodala.