S českou Oficinou podpísal RTVS zmluvu o výrobe celého vizuálu ešte v decembri minulého roka. Za zhotovenie prác a nadobudnutie práv zaplatí telerozhlas spolu 97 302,20 eura.
Podľa zmluvy z centrálneho registra pripravila Oficina pre RTVS kompletne novú grafiku Jednotky a Dvojky, ktorú mala odovzdať 22. decembra 2014. Dodávateľ vyrobil nové logá a ich animácie, príslušné písma, farebné schémy, všetky grafické prvky ako označenie pre sledovaný program, HD vysielanie či živý prenos, self-jingle, reklamné jingle aj self-promo avíza k programu.
Nový vizuál pritom RTVS predstaví podľa vyjadrenia PR manažérky už onedlho. „V týchto dňoch sa na projekte grafickej indentity televíznej časti RTVS intenzívne pracuje. V tejto chvíli nebudeme zverejňovať detailné informácie, tie budú dostupné v priebehu januára 2015,“ uviedla pre Mediálne.sk Dominika Šulková.
Pod vedením Václava Miku realizoval RTVS zatiaľ zmeny v prípade zvukových grafík a identity rozhlasových okruhov. Pred zmenou vizuálu televíznych okruhov uprednostňoval po nástupe skvalitnenie programu.
Na otázku diváka, kedy dá RTVS preč dvojbodky z log staníc, V. Mika vlani v apríli na Facebooku odpovedal: „Keď budeme meniť celý vizuál a logotyp RTVS. Zatiaľ ich moji predchodcovia vytvorili celkovo 10 a to zatiaľ stačilo. Sľúbil som, že ako prvé neurobíme zmenu loga, ale najskôr sa zacielime na program RTVS a to dúfam robíme. Osobne nemáme rád osvedčené postupy, ako napríklad u mojich predchodcov, ktorí najprv zmenili logo a potom v celku......urobte si vlastnú predstavu. Ak bude viditeľná zmena v programe, na logo máme čas.“
Súčasný vizuál používa RTVS od marca 2012, logo spojeného verejnoprávneho média dostalo vtedy fialový magentový odtieň. Jednotka je v základnom variante bielym písmom na magentovom podklade, Dvojka takisto bielym písmom na čiernom podklade. Pred číslovkami v logu je spomínaná dvojbodka.
Jednotka, Dvojka - logá od marca 2012
Aktuálne používaný zvukový aj grafický vizuál pre televíziu pripravilo bratislavské Milk Studio, ktorému RTVS zaplatila okolo 108-tisíc eur vrátane dane. Pred zmenou boli logá televíznych okruhov šedé s obsiahnutým motívom trojuholníka – v prípade Jednotky oranžovým, na Dvojke s modrým, na krátko fungujúcej Trojke zeleným.
Česká Oficina má na konte množstvo prác pre viaceré televízie. Postarala sa napríklad o vizuál staníc Prima Love, ČT art, Retro Music Television, káblovej stanice Film+, medzičasom zrušenej TV Pětka či Nova Sport. V portfóliu má aj ďalšie diela vrátane zvučiek či self-promo blokov.