RTL vraj nemá dosť naháčov
Nemcom sa veľmi do novej televíznej zoznamky RTL nechce. Vo formáte Adam hľadá Evu randia potenciálni partneri na opustenom ostrove úplne nahí. Denník Bild prišiel s informáciou, že produkcii sa nedarí zohnať do relácie dostatok účinkujúcich. Zrejme však ide len o klasické promo chystanej novinky, ktorej nakrúcanie by sa malo uzavrieť v júli a vo vysielaní sa objaviť koncom augusta. Odvážna zoznamka naháčov prišla na nemecký trh z Holandska, kde formát vyvolal množstvo diskusií. Siahne po ňom aj niektorá zo slovenských televízií?
Holandská reality šou Adam hľadá Evu Zdroj: rtl.nl
Speváčka Adele vysúdila odškodné za fotky syna
Dvojročný syn speváčky Adele si na seba dokázal zarobiť päťmiestnu sumu vďaka tomu, že oň mali záujem bulvárni fotografi. Agentúra Corben Images malého Angela fotografovala bez súhlasu rodičov a zábery predávala médiám. To sa známej speváčke nepáčilo a spoločnosť zažalovala. Súd sa s Adele stotožnil a v spore rozhodol v jej prospech. Corben Images musí zaplatiť, presná suma nie je známa, uvádza The Guardian.
Adele Zdroj: SITA/AP
Kríza v Hollywoode
Hollywoodska produkcia, zdá sa, čelí akútnej kríze. Tento rok v USA ešte žiaden film v kinách nezarobil viac ako 300 miliónov dolárov, čo sa naposledy stalo v roku 2001. Podľa The Hollywood Reporter budú príjmy v kinách za toto leto nižšie až o 15 – 20 percent v porovnaní s rovnakým obdobím vlaňajška, čo by znamenalo najvyšší prepad za posledné tri dekády. Tržby sa zrejme neprehupnú cez štyri miliardy dolárov, čo sa nestalo už osem rokov. Analytici tak predpokladajú, že za celý rok skončí biznis v deficite štyri – päť percent.
Ambiciózny John Stewart
Americký komik John Stewart v utorkovom vydaní svojej late night relácie The Daily Show ohlásil, že spustil crowdfundingový projekt na kúpenie spravodajskej stanice CNN. Potrebuje na to iba 10 miliárd dolárov. Motivácia? V médiách sa šíri správa že Rupert Murdoch, ktorému patrí aj ultrakonzervatívny kanál Fox News, chce kúpiť Time Warner, pod ktorý zas patrí CNN. A to by mohlo znamenať koniec stanice. John Stewart by kanál radšej kúpil ( nie z vlastného), a to napriek tomu, že stanicu evidentne nemá v láske. “CNN, prvý 24 hodín vysielajúci káblový spravodajský kanál v Amerike, je strašný už mnoho rokov. Musí to tak byť? Kto vie, možno áno. Zistime to ale my sami,” píše sa na stránke Let’s buy CNN, pripomínajúcej web Kickstarter.
Britský X Factor naservírujú Ázijcom
Najbližšiu sériu britského X Factoru prvý raz uvidia aj diváci mimo domáceho trhu. Blížiaci sa jedenásty ročník speváckej súťaže sprostredkuje okrem britskej stanice ITV aj televízia CBS RTL Entertainment. Vďaka tomu budú hľadanie nového talentu sledovať aj diváci v Malajzii, Singapure, Indonézii, Thajsku či na Filipínach, píše BroadcastNow.
LinkedIn nakúpil
Pracovná sociálna sieť LinkedIn kúpila za 175 milliónov dolárov B2B marketingovú firmu Bizo. Firma vznikla v roku 2008 a ponúka softvér a služby pre cielenie reklamy na profesionálov. Obchod sa má uzavrieť v treťom kvartáli, píše Mashable.
A Google tiež
Internetový gigant Google zas kúpil fínsky start-up drawElements, ktorý vyvinul riešenia pre 3D grafickú analytiku. Technológia má Googlu pomôcť pri vývoji vlastného nového softvéru - pri telefónoch či tabletoch s Androidom nastáva problém, že zariadenia od rôznych výrobcov používajú odlišný hardvér, navyše jednotlivé modely telefónov a tabletov používajú aj odlišné verzie Androidu. Táto fragmentácia spôsobuje veľké ťažkosti najmä pre vývojárov aplikácií, píše Mashable.
Weby pomaly začínajú konkurovať TV správam
Hoci nejde o veľký biznis, spravodajské servery sa čoraz viac zameriavajú aj na produkciu videa. Podľa skúseností viacerých médií však treba pri produkcii postupovať odlišne ako v klasickej televízii. Videá by nemali rozprávať ten istý príbeh ako text, hodia sa pri breaking news, lokálnych témach či príbehoch postavených na emóciách. Odlišné môže byť aj spracovanie - malo by byť originálne a aj krátke, hoci to neznamená, že návštevníci si nepozrú aj dlhšie príspevky. Viac na wan-ifra.org.
Mashable naberá ľudí a mení zameranie
Pôvodne technologický blog Mashable prijme v októbri 30 nových redaktorov. Nábor znamená posun v smerovaní stránky, ktorá sa čoraz viac zameriava aj na všeobecné témy ako konflikt v Izrareli, MS vo futbale či nominácie Emmy, podobne ako Buzzfeed, píše Americanpressintitute.org.
Nemci neveria tech-wearables
Nemeckí spotrebitelia neveria, že nositeľné techno-hračky ako Google Glass či iWatch sa presadia. Podľa aktuálneho prieskumu ich až 96 percent označuje za veci, ktoré nikto nepotrebuje. A ak už, na prvom mieste sú smart-hodinky, na druhom športové náramky. Server Meedia.de pripomína, že aj v začiatkoch éry mobilov drvivá väčšina ľudí odmietala túto novinku - až kým ju sami nevyskúšali.
Zdroj: SITA / AP
Všetky vydania Mediálne.24 (aj RSS odber)