Ako najschodnejšie sa v uplynulých mesiacoch spomínalo posunutie hornej hranice o päť rokov, čo by komerčnú cieľovú skupinu upravilo na divákov od 12 do 59 rokov.

Momentálne však už zástupcovia skupiny Joj hovoria aj o intervale 12 – 65, prípadne dokonca 12 – 69, zrejme aj preto, že z dát vyplýva, že zvýšenie hornej vekovej hranice o päť rokov až taký zásadný rozdiel nerobí. 

Markíza vníma obchodnú cieľovú skupinu, ohraničenú vekom 12 – 54, na ktorej sa obidve televízne skupiny dohodli pred viac ako ôsmimi rokmi, ako dobre nastavenú, a preto nie je naklonená žiadnej zmene.

Nákupné správanie sa mení 

Pevný postoj Markízy podporuje aj výkonnosť jej programov v aktuálnom roku. Na rozdiel od TV Joj mali všetky formáty Markízy okrem Smotánky v prvom polroku vyššiu afinitu v komerčnej cieľovej skupine 12 – 54, než u univerzálneho diváka vo veku nad 12 rokov.

Naopak väčšina programov TV Joj – okrem seriálov Prázdniny, Semafor a Za sklom – mala vyššiu afinitu u univerzálneho diváka nad 12 rokov ako v komerčnej cieľovej skupine 12 – 54. To aj vysvetľuje snahu Joj o zmenu.

Joj argumentuje tým, že v aktuálnej cieľovej skupine sa nezohľadňuje celé produktívne spektrum obyvateľstva. Podľa obchodného riaditeľa televízie Martina Herža sa zmenilo televízne, ako aj nákupné správanie obyvateľstva. Ľudia po 55. roku životu sú dnes podľa neho veľmi aktívni, často si svoje zarobené peniaze ešte len začínajú užívať.

„Tým, že ich pomyselne vyraďujeme z nákupnej cieľovej skupiny, vlastne odstrihávame možnosť zadávateľom oslovovať a monetizovať túto silnú skupinu obyvateľstva. Pochopili to aj v ostatných európskych krajinách, kde sa nákupná cieľová skupina za posledné roky rozširovala,“ hovorí M. Heržo.

Joj dáva za príklad svoju stanicu Joj Family, ktorú v Česku predáva v cieľovke 15 – 69. M. Heržo pripomína, že aj reportovanie dohodnuté na pôde PMT vychádza stále z celého univerza, teda 12+.

„Snahou nášho trhu by malo byť 

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa