Ako sa prvotriedne rozlúčiť po tom, čo vám dajú výpoveď

Redaktora CNN Lisa Desjardins, ktorá sa venovala činnosti amerického Kongresu, dostala po reorganizácii v televízii výpoveď. Rozlúčila sa veľmi vtipným a sympatickým videom, ktoré stojí za pozretie.

Fotka či link na Facebooku? Link, no so správnou fotkou

Jednou zo zmien v zobrazovacom algoritme Facebooku sú okrem obmedzenia takzvaných click-baitov aj obmedzenia pre linky na články vložené do popisov fotografií. Ak chce médium lepšiu pozíciu v news feede, je lepšie nechať natiahnuť link cez status, namiesto nahrávania fotografie a skopírovania linku v plnej podobe. Aj pri prvom spôsobe sa zobrazí veľký obrázok, ktorý navyše funguje spolu s nadpisom a podnadpisom ako aktívny link. Musí však spĺňať určité parametre. Ako píše Poynter, ideálne parametre sú 1 200 x 630 pixelov, minimálne musí ísť o 600 x 315 pixelov. Ak sú menšie, zobrazí sa iba malý náhľad a odkaz je teda menej pútavý. Obrázky sú vhodné, ak obsahujú nejakú informáciu (napríklad infografiky) a teda majú potenciál na zdieľanie.

Twitter ešte viac ako Facebook

Twitter sa čoraz viac ponáša na Facebook. Nielen novým dizajnom timeline. Naposledy začal zobrazovať príspevky, na ktoré reagovali followeri followerov či followovaných, čo sa mnohým používateľom nepáči. Podľa Techcrunch.com chystá Twitter ďalší krok, aký už dlhšie používa Facebook – algoritmus pre zobrazovanie príspevkov v news feede. Dosiaľ bolo na Twitteri – s výnimkou reklám – všetko v peknom chronologickom poradí. Po novom by na poradie článkov mali mať vplyv aj iné faktory, ako napríklad záujmy používateľa o iný obsah.

Z Rising Star asi v Nemecku hit nebude

Interaktívna spevácka šou Rising Star sa nemeckom trhu uviedla vlažne. Prvé vydanie minulý štvrtok na RTL sledovalo 2,25 milióna divákov, sobotný druhý diel už len 1,75 milióna. Trhový podiel v užšej cieľovke 14 - 49 dosiahol v prípade premiéry 14,2 percenta, víkendová epizóda uhrala 12,6 percenta – RTL tak bola až trhovou trojkou za ProSieben a Sat.1, uvádza Horizont. Formát Rising Star distribuuje na medzinárodné trhy izraelská spoločnosť Keshet Broadcasting, krok s modernými technológiami drží v tom, že o (ne)postupe jednotlivých spevákov necháva hlasovať v reálnom čase televíznych divákov na mobilných zariadeniach.

Cowell v X Factore Britov nalákal

Cez víkend štartovala aj ďalšia spevácka súťaž – 11. ročník britského X Factoru. Návrat Simona Cowella do porotcovského kresla si nenechalo ujsť v priemere 9,5 milióna divákov. Medziročne išlo o nárast, v predošlej sezóne sedeli v prípade prvého dielu pri televízoroch 9,2 milióna Britov, uvádza Billboard.com. Za celú históriu britského X Factoru išlo o piaty najlepší štart formátu v Británii, dopĺňa Deadline. IrishMirror upozornil pritom na nespokojných divákov, ktorých opäť nahnevalo priveľa reklamných brejkov v televízii ITV – web narátal, že popri komerčných spotoch, dokrútkach a hodnoteniach porotcov videli diváci len 15 minút a 22 sekúnd zo spevu súťažiacich, teda ťažiska programu. Možno aj preto klesol rating nedeľnej časti, ktorú sledovalo 8,2 milióna divákov.

Stopka moderátorovi pre drogy a gay aféru

Britské média cez víkend „zamestnalo“ aj priznanie moderátora rádia BBC London Paula Rossa, ktorý v nedeľnom rozhovore pre Sun uviedol, že bol závislý od drog a má za sebou aféru s mužom. Sám je pritom 10 rokov ženatý a má štyri deti, pripomenul aj Guardian. Moderátor rannej rozhlasovej relácie v rozhovore uviedol, že sa z chýb poučil, no jeho zamestnávateľ, verejnoprávna BBC, sa napriek tomu rozhodol na neurčitý čas stiahnuť ho z éteru.

Zahraničný Handelsblatt

Nemecký denník Handelsblatt dostal začiatkom septembra aj medzinárodnú digitálnu verziu v angličtine pod názvom Global Edition. Články nie sú stopercentným prekladom textov nemeckého hospodárskeho denníka, ale upravené pre medzinárodné publikum. Globálnu online verziu tvorí 20 novinárov, content manageri či prekladatelia so sídlom v Berlíne aj v USA. Ročné predplatné stojí 149,99 eura, Handelsblatt Global Edition je dostupný na počítačoch aj mobilných zariadeniach, chystá sa aj aplikácia. Viac na Horizont.net.

Zaštvorčekovaný škandál

Švajčiarskom lomcuje bulvárny škandál. Zamestnankyňa parlamentu hádzala na svoj účet na Twitteri lascívne fotografie, v ktorých nechala nakuknúť pod svoju blúzku. Nemenovaná sekretárka získala až 11-tisíc followerov, no po vypuknutí škandálu účet zmazala. A dostala výpoveď. Zábavné je, ako sa k zverejneniu fotografií postavil prudérny americký web a švajčiarsky bulvár. Kým v USA nezniesli pohľad na obnažený prsník, Švajčiari sa rozhodli chrániť identitu sekretárky - od krku nahor.

Rozdiel medzi americkým a švajčiarskym bulvárom? Jedna bradavka

Odlišný prístup bulváru: Kým Švajčiari poznajú prsník úradníčky a tvár mala zostať incognito, Američania to majú naopak Zdroj: NYdailynews.com/Blick.ch

Všetky vydania Mediálne.24 (aj RSS odber)