Z ukončenia spolupráce Ringieru a APA vyplýva, že týždenník Život z portfólia vydavateľstva zároveň nebude garantom a hlavným partnerom ankety. Titul prevzal štafetu v roku 2008 po programovom týždenníku Eurotelevízia, ktorý z Ringieru prešiel do Bauer Medie.
„Posledných 15 rokov sme budovali značku OTO, ktorej ochranná známka nášmu vydavateľstvu nepatrila. Bola to zaujímavá skúsenosť, ale v súčasnosti sa už chceme sústrediť na budovanie a rozvoj výlučne vlastných projektov,“ uviedol generálny riaditeľ Ringieru Milan Dubec.
Posledný OTO, na ktorom sa Ringier podieľal, bol tohtoročný 16. ročník, ktorého výsledky boli vyhlásené na galavečeri 12. marca. Priamy prenos z podujatia dlhoročne vysiela RTVS.
Ringier naopak po ročnej odmlke opäť dostal do televízneho vysielania svoj charitatívny projekt Srdce pre deti, ktorý oslavuje 10. výročie. Partnerská televízia Joj ho vlani nevysielala, tentoraz ho uvedie v sobotu 3. decembra.
Ringier nevylučuje, že sa podujme na vlastnú divácku anketu. „Bude to určite predmetom diskusie,“ doplnil M. Dubec.
Popularitu televíznych tvárí a programov hodnotia diváci ešte napríklad v online ankete Telkáč roka, ktorú zastrešuje firma Zoznam.
Samotný OTO nemá za sebou jednoduchú históriu, televízie v minulosti viackrát spochybňovali hlasovanie a hrozili neúčasťou v ankete.
Naplnila to Markíza počas šéfovania Zuzany Ťapákovej, keď boli dokonca v hre žaloby medzi komerčným lídrom a vydavateľstvom. Do ankety OTO sa Markízy vrátila po nástupe nového generálneho riaditeľa v roku 2013.
Mediálne.sk požiadalo o reakciu agentúru APA.