Niektoré programy označuje Joj ako vhodné až pre deti od 7 rokov. Ako hlavnú cieľovku si televízia určila publikum vo veku od 4 do 12 rokov.

Programová štruktúra je zložená z akvizičných titulov, lokalizovaných do slovenčiny. Viaceré z nich vznikli ešte v 90. rokoch.

V programe figurujú aj tituly ako Maxík, Nezbedný Ralph, Tučniak Pecola, Novodobí Robinsoni, Neobyčajné príbehy, Dobrodružstvo na opustenom ostrove, Korytnačí ostrov, Legenda o Williamovi Tellovi či Nešikovné zajačiky. Popri animovanej tvorbe tak pôjde aj o hrané seriály. 

Program RiKu je rozdelený do blokov podľa veku – predpoludním sa budú vysielať formáty pre deti predškolského veku, popoludní obsah pre mladších školákov, v prime-time chce Joj cieliť na celé rodiny.

Stanica bude vysielať 24 hodín denne, v HD a v rozlíšení 16:9. K 1. januáru bude spustený aj web Rik.sk, stanica má byť dostupná aj online.

Aktualizované 14:55: Šírenie na úvod Joj avizuje u šiestich operátorov – Skylink, Slovanet, Antik, e-Net, DSiData a Orange. Posledný z nich pre Mediálne.sk v utorok uviedol, že rokovania s televíziou o zaradení stanice ešte nie sú uzavreté. Ak ale padne dohoda, RiK sa na začiatku ocitne v rámci proma v základnej ponuke a neskôr pribudne do niektorého z tematických balíčkov.

Ako stanicu v spoplatnenom balíku pridajú RiK aj ďalší operátori, v prípade e-Netu a DSiData bude súčasťou základných balíčkov. Konkrétne balíčkovanie z nich zverejnil Skylink – detská stanica bude dostupná pre predplatiteľov balíkov Mini, Multi, Kombi, Multi HD a Komplet. Skylink už od minulého týždňa vysiela test stanice.

Joj okrem poplatkov od operátorov počíta aj s ďalšími dvomi zdrojmi financovania – reklamou a merchandisingom. V prezentácii pre klientov ubezpečuje, že vzhľadom na detskú cieľovku „RiK objemom reklamy neprekročí únosnú hranicu cieľovej skupiny“.

„Ďalším skvelým benefitom RiKa bude muzikálnosť jeho vysielania, a tiež hudobný charakter ostatných aktivít a eventov, v rámci ktorých si slovenské deti budú môcť s RiKom stále spievať,“ píše televízia v prezentácii. Joj zároveň avizuje cross-mediálny zásah prostredníctvom projektov v rádiu, outdoore aj v rámci spomínaného merchandisingu – predaj kníh, CD a DVD.

RiK vzniká podľa licencie spoločnosti Your Family Entertainment AG, ktorá kanál Ric prevádzkuje v nemecky hovoriacich krajinách.

Program stanice RiK na prvý týždeň