Šéfov Markízy, Joj, RTVS a Ta3 sme sa spýtali tri otázky:
1. Čo považujete za hlavné udalosti uplynulého televízneho roka? Výkonnosť ktorých vašich či konkurenčných formátov vás prekvapila pozitívne a ktorých negatívne? Aké sú podľa vás v súčasnosti TOP 3 programy (domáce alebo zahraničné), ktore nevysielala vaša televízia?
2. Ako sa pozeráte na uplynulý rok z pohľadu reklamného trhu a čo očakávate z tohto pohľadu v budúcom roku?
Ako na trh vplývaju platby operátorov za šírenie HD staníc, archívy či OTT práva? Čo prinesie očakávaný odchod Novy a prípadne ďalších českých staníc a aký je váš pohľad na tento vývoj?
3. Aké trendy v televízii očakávate v budúcom roku? Aký je váš hlavný cieľ pre budúci rok, programová a manažérska priorita?
Matthias Settele, generálny riaditeľ TV Markíza
1. Jednoznačne najúspešnejším formátom tohto roka s podielmi až do 49 % a obrovskou fanúšikovskou základňou je komediálny seriál Horná Dolná. Je to výsledok skvelej tímovej práce scenáristov, vynikajúcich hercov, tých najlepších režisérov, skúseného štábu a kvalitného konceptu. Ďalšími projektmi, ktoré veľmi pozitívne zarezonovali boli Kredenc a návrat SuperStar.
2. Silu televízie z tohto pohľadu ukazuje skutočnosť, že počas niekoľkých mesiacov bol dopyt po priestore podstatne väčší než sme mohli uspokojiť. Obdobie znižovania cien už je za nami. Samozrejme, my zasa budeme investovať do inovatívnych pôvodných produkcií.
Súčasné platby za HD alebo archívy sú skôr symbolické a trh neovplyvňujú. Pokiaľ ide o Nova International, chceme poskytnúť operátorom a divákom šancu distribuovať a sledovať verziu televízie Nova, kde sú vysielacia práva jasne vysporiadané. Reklamu pre Nova International bude predávať Markíza.
3. Pripravujeme viacero komediálnych a všeobecne zábavných formátov ako aj kvalitných „reality“ programov. Vráti sa „fiction“, s novými námetmi a žánrovej podobe. Máme množstvo nápadov a projektov, ale konečné rozhodnutie je vždy na divákoch.
Václav Mika, generálny riaditeľ RTVS
1. Najväčšie mediálne udalosti roka, minimálne z pohľadu sledovanosti, sú športové eventy. A to predpovedám najmä víziu budúceho roku, o čom bude náš mediálny život. Prirodzene ten nie je len šport, každá z televízií predviedla svoj „slušný štandard“, a preto na trhu nenastali žiadne významné zmeny mediálnych pozícií. My sme si predsa len trošku polepšili. Z iného pohľadu - vlastníckeho - to bol veľmi zaujímavý rok.
U nás ako najúspešnejšie hodnotíme Tajné životy a u konkurencie bez kvalitatívneho porovnávania dávame do pozornosti seriál Horná Dolná a Moja mama varí lepšie ako tvoja.
2. Odchod českých staníc má prirodzene priniesť posilnenie našich staníc, ale hlavne zamedziť kanibalizácii. To pociťujeme všetci, tak v oblasti spoločných projektov, ako aj akvizícií. Vývoj reklamného trhu naznačuje pre komerčné „free-to-air“ stanice jedinú cestu, postupne spoplatňovať svoj content vo všetkých platformách.
3. Ciele a stratégia verejnoprávneho média bude viac a viac odlišná od komerčných staníc, to znamená obchodné a biznsové ciele nahrádza strategická vízia verejnoprávnej misie. Ak to znie veľmi formálne a akademicky, tak jednoducho povedané - viac vlastného pôvodného obsahu v oblastiach, kde komerčné stanice prirodzene vo väzbe na pomer cena - výkon musia rezignovať. Detský divák, výberové publikum, záujmove skupiny, minority - to je misia verejnoprávnej služby.
Igor Čekirda, výkonný riaditeľ Ta3
1. Ako monotematická televízia sa, pochopiteľne, predovšetkým sústreďujeme na svoj vlastný obsah a program a z tohto dôvodu neporovnávame priamo naše spravodajstvo s programom širokospektrálnych televízií. Považujeme za najdôležitejšie sústrediť sa na schopnosť rýchlo, objektívne a vyvážene informovať o všetkých udalostiach zahraničného i domáceho diania. A to sa nám úspešne darí.
2. Ta3 ako spravodajská televízia má svoje špecifiká, ktoré sa týkajú aj predaja reklamného priestoru. Prináša mimoriadne kvalitnú cieľovú skupinu divákov a tento fakt sa odzrkadlil v minulom roku aj v zvýšenom záujme o náš reklamný priestor. Rovnakú stúpajúcu tendenciu očakávame aj v budúcom roku.
3. V prípade spravodajskej televízie je dôležité zachovať kontinuitu kvalitného spravodajstva. Pokiaľ ide o plány a ciele na rok 2016, určite budú pre nás mimoriadnou udalosťou Parlamentné voľby, ktoré bude Ta3 sledovať a mapovať v najväčšej miere a bude im venovať najväčší vysielací priestor zo všetkých slovenských televízií. Okrem toho nás určite čaká množstvo mimoriadnych udalostí zo zahraničného a domáceho spravodajstva, športu a publicistiky a preto uisťujeme divákov, že keď si zapnú Ta3, okamžite nájdu všetko podstatné a dôležité.
Marce Grega, generálny riaditeľ TV Joj, na otázky v stanovenom termíne nemohol odpovedať, odpovede však prisľúbil. Následne ich doplníme