Jednoduchá zábavná relácia Aj múdry schybí sa vrátila vo veľkom štýle. Pod novým názvom Nikto nie je dokonalý a u nového vysielateľa – RTVS – mala šou so zabávačmi Elenou Vacvalovou a Oliverom Andrásym svoju premiéru 31. decembra ako koncoročný špeciál „Na Silvestra“.
Program, ktorý trval približne 90 minút, mal luxusný rozpočet – Rozhlas a televízia Slovenska zaň zaplatil 78 212 eur bez dane z pridanej hodnoty. Na porovnanie, jedno vydanie Legiend popu ako jedného z najvýpravnejších zábavných formátov RTVS stojí 58 500 eur bez dane.
Pri cene treba zohľadniť, že Legendy popu už napríklad majú vybudovanú scénu, hoci podľa zmluvy na Nikto nie je dokonalý na Silvestra tieto náklady veľa peňazí nezhltli – pohybovali sa iba vo výške necelých dvetisíc eur.
Najnákladnejšou položkou z takmer 80-tisíc eurového rozpočtu bol jeden z hlavných hostí – český spevák Karel Gott. Jeho honorár bol 25-tisíc eur bez dane a ďalších 500 eur na ubytovanie.
Moderátori, ako aj väčšina ostatných slovenských hostí (Peter Marcin, Štefan Skrúcaný, Silvia a Ernest Šarköziovci spoločne) sa musela uspokojiť s tisíceurovým honorárom. Dvojnásobok si vyslúžil Marián Čekovský, ako aj hudobní hostia Diabolské husle.
Režijné náklady a produkčný honorár pre spoločnosť New Hattrick s.r.o., ktorej jedinou spoločníčkou je Jaroslava Plicová, boli necelých 9-tisíc eur bez DPH.
Nikto nie je dokonalý sa 31. decembra stal napokon najsledovanejším zábavným programom na Jednotke RTVS. Poldruhahodinový program so štartom o pol deviatej sledovalo v cieľovke 12+ podľa informácií Mediálne.sk 478-tisíc ľudí, čo na pomery Jednotky zodpovedalo vysoko nadpriemernému 20,9-percentnému trhovému podielu. V komerčnej cieľovke 12-54 bola sledovanosť 213-tisíc divákov, podiel bolo stále nadpriemerných 15,7 percenta.
Na Jednotke dosiahol vyšší rating v oboch cieľovkách špeciál Pocta 20 rokom samostatnosti vysielaný okolo polnoci – ten si v 12+ pozrelo 529-tisíc divákov, trhový podiel sa vtedy dostal na vyše 27 percent.
Komerčná konkurencia dokázala pri nižších nákladoch uhrať vyššie čísla – víťazným (kvázi)zábavným programom večera bol Panelák na TV Joj, ktorý sa až do 21:45 prekrýval s Nikto nie je dokonalý. V 12-54 získal trhový podiel 31,3 percenta, čo zodpovedalo 420-tisíc ľuďom. V 12+ ich bolo vyše 600-tisíc (share 26,4 %).
Markíza vysielala medzi 20:20 až 22:15 reprízových Susedov a improv show Partička. Susedia vysielaní po x-týkrát už veľmi neoslovili. Podľa informácií Mediálne.sk získali v 12-54 trhový podiel 19,8 percenta, čo zodpovedalo 263-tisíc divákom. Čísla neboli oveľa lepšie ani v 12+ - share tam dosiahol 19,1 percenta, počet divákov sa dostal na 433-tisíc.
Partička mala v 12-54 podiel 24,3 percenta (333-tisíc ľudí), v 12+ 19,3 percenta, počet divákov bol o 110-tisíc vyšší.
Nikto nie je dokonalý sa ako nový pravidelný formát vráti už v utorok 8. januára v hlavnom večernom programe Jednotky. Nasledovať po ňom bude nový sitcom s Petrom Marcinom Hlavne, že sa máme radi so začiatkom o 21:10. RTVS pre seriál už nasadil ATL kampaň, využívajúc aj vonkajšie médiá.
Pôvodný formát Aj múdry schybí sa vysielal na medzičasom neexistujúcej televízii VTV a od roku 1997 vyše desať rokov na Markíze. Televízia v lete 2010 potvrdila, že diely na ďalšiu sezónu už neobjednala. Viac o histórii formátu Aj múdry schybí.
Zmluva o spolupráci pri zhotovení audiovizuálneho diela - text