V 27. týždni (4. až 10. júl 2011) si najviac pohoršila televízia Nova (- 2,25 na 27,22 %). Ide o tretí najslabší výsledok trhového lídra v aktuálnej sezóne. Najvyšší nárast zaznamenala verejnoprávna ČT 2 (+ 1,09 na 5,13 %). Dosiahla najlepší tohtoročný výkon a prvýkrát tiež prekročila hranicu piatich percent.
Udalosti týždňa
Najvic divákov zo strategickej cieľovej skupiny 15-54 prilákala Nova mimo spravodajstva na pondelkovú prime-time komédiu Krokodíl Dundee v Los Angeles. Dosiahla rating 13,1 %, čo predstavuje 754-tisíc mladších divákov.
V oboch hlavných cieľových skupinách zabodovala konkurenčná Prima najviac so stredajším bulvárnym Top Star magazínom. V 15+ dosiahol rating 10,2 %, teda 902-tisíc divákov a v 12-54 rating 7,2 %, 4o predstavuje 412-tisíc divákov.
Na ČT 1 oslovila najvic starších divákov z cieľovky 15+ piatková Všechnopárty (706-tisíc, rating 8,0 % / share 28,64 %) a mladších z 15-54 pondelkové Četnické humoresky s ratingom a (658-tisíc, rating 11,5 %).
Úspešný ťah sa podaril digitálnej TV Barrandov, ktorá počas leta nasadila sériu klasických dobrodružných filmov o Vinnetouovi. Utorkový Poklad na Striebornom jazere ju vyniesol v čase svojho vysielania na pozíciu treten najsledovanejšej televízie na trhu. V cieľovke 15+ dosiahol vysoko nadpriemerný podiel 16,32 % a stal sa tretím najúspešnejším programom v hustórii stanice.
V nedeľu Nova s vlažnými výsledkami vrátila do vysielania pôvodnú sériu televíznych poviedok Súkromné pasce (761-tisíc, 24,91 % v 15+ a 29,18 % v 12-54). S pomerne nízkym odstupom sa umiestnila ČT 1 s Českým Robinsonom (633-tisíc, 21,26 % v 15+ a 19,15 % v 12-54) a Tiesňovým volaním (602-tisíc, 25,23 % v 15+ a 21,27 % v 12-54). Vtáky v tŕní na Prime podľa DigiZone.cz prepadli s podielom 8,83 % a 134-tisíc divákmi staršími ako 15 rokov pri obrazovkách.
Napriek niekoľkonásobnej repríze líder vyhral štvrtkový prime-time v oboch hlavných cieľových skupinách so svojim pôvodným komediálnym seriálom Hospoda (1 057 000, 36,32 % v 15+ a 35,23 % v 15-54 a 1 090 000, 39,77 % v 15+ a 37,38 % v 15-54) z roku 1996.
Aktuálne podiely vs. minuloročný výkon (diváci 15+)
Nova 27,22 % (- 0,65)
Prima 16,40 % (- 0,18)
ČT 1 15,83 % (- 1,23)
TV Barrandov 6,00 % (+ 1,66)
Nova Cinema 5,17 % (+ 1,50)
ČT 2 5,13 % (- 3,20)
ČT 24 4,51 % (+ 1,17)
Prima Cool 3,77 % (- 0,97)
ČT 4 3,15 % (+ 0,11)
Prima Love 1,03 % (-)
Aktuálne podiely vs. priemer sezóny (diváci 15+)
Nova 27,22 % (- 3,66)
Prima 16,40 % (- 1,30)
ČT 1 15,83 % (- 0,29)
TV Barrandov 6,00 % (+ 1,13)
Nova Cinema 5,17 % (+ 0,90)
ČT 2 5,13 % (+ 1,54)
ČT 24 4,51 % (+ 0,31)
Prima Cool 3,77 % (+ 0,55)
ČT 4 3,15 % (- 0,07)
Prima Love 1,03 % (+ 0,21)
Posuny v podieloch. Rekordy láme najmladšia česká televízia Prima Love, v cieľovke 15-54 sa jej celotýždňový podiel vyšplhal na doterajšie maximujm - 1,32 %. V 15+ sa s podielom 1,03 % už druhýkrát po sebe udržala nad hranicou jedného percenta. Historické tabuľky prepisovala aj TV Barrandov, ktorá prvýkrát pokorila hranicu 6,00 %.
Vo svojej strategickej cieľovke 15-54 dosiahla Nova minulý týždeň priemerný podiel 29,50 %, Prima si pohoršila na 15,19 % a ČT 1 na 13,14 %. Štvrtá priečka patrila Nove Cinema (5,96 %) pred TV Barrandov (5,63 %) a Primou Cool (5,43 %).
Zdroje údajov:
• týždenné podiely televízií zostavuje Mediálne.sk podľa výstupov ATO.cz a
• webovej stránky www.DigiZone.cz
• tlačové správy a teletexty televízií
Sezónny priemer je priemerom jednotlivých podielov televízií od 35. týždňa 2010 doteraz.
Hodnoty týždenných podielov televízií sú za celé dni, nejde o parameter prime-time.
Pre potreby správy je "aktuálna sezóna" priemerom celodenných výkonov televízií od prvého septembrového do posledného júnového týždňa.
Elektronický prieskum sledovanosti zabezpečuje v Česku Mediaresearch na objednávku Asociace televizních organizací (ATO). Členmi ATO sú ČT, TV Nova, TV Prima, TV Barrandov a Asociace komunikačních agentur České republiky.