Správne konanie voči vysielateľovi začala Rada pre vysielanie a retransmisiu (RVR) ešte v apríli 2016, podnetom bola sťažnosť od diváka.

V sťažnosti upozorňoval, že televízia na svojej hlavnej stanici Joj odvysielala priveľa reklamných prerušení. Konkrétne išlo o obdobie od 5. do 26. apríla 2016.

Aj reklama vydávajúca sa za sponzoring

Rada skúmala obsah vysielania Joj v rámci správneho konania a dospela k záveru, že televízia porušila štyri ustanovenia Zákona o vysielaní a retransmisii.

V spomínanom časovom období televízia celkovo 19-krát prerušila vysielanie svojej hlavnej spravodajskej relácie Noviny reklamou dva razy počas toho istého vydania.

Relácia má približne 49 minút a podľa zákona sa pri vysielaní spravodajského programu povoľuje jedno prerušenie reklamou na každý 30-minútový časový úsek, teda nie tak často, ako to urobila Joj.

Rada ďalej vyhodnotila, že 

Čítajte ďalej s predplatným TRENDU

Odomknite článok cez SMS za 1,90 € týždenne s automatickou obnovou.

Poslať SMS

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa