Viac ako 50-percentný trhový podiel a státisíce sledujúcich divákov dosiahol zápas slovenských hokejistov o tretie miesto na Zimných olympijských hrách 2022 v Pekingu. Športový výkon nedokázali zatieniť ani čarodejník Harry Potter, ani seriál Horná Dolná, ani relácia Nové bývanie. 

V najlepšej trojke len TV JOJ

Komerčné televízie to v piatok nemali ľahké. Do TOP 3 sa dostala len šou Bez servítky z produkcie Televízie JOJ, ktorú si pozrelo 225-tisíc divákov s trhovým podielom 26,4 percenta. Obsadila "len" druhé miesto. Tretie miesto si zaistila šou Milujem Slovensko verejnoprávneho Rozhlasu a televízie Slovensko (RTVS), a to vďaka 205-tisícom divákov a takmer 20-percentnému trhovému podielu.

Kráľom piatkového vysielania bola zimná olympiáda, ktorá sa na prvé miesto zaradila pre 241-tisíc pozerajúcich divákov a 54,6-percentnému trhovému podielu. Športový program však v piatok obsadil aj štvrté a piate miesto pre sledovanosť 196-tisíc a 171-tisíc ľudí a trhový podiel 46,3 percenta a 58,5 percenta, ktorý bol, mimochodom, najväčší z celého víkendu v rámci nespravodajských programov. 

Ako lákal divákov úspech hokejistov

Ešte vyššie čísla dosiahla zimná olympiáda počas sobotňajšieho vysielania, keď sa na program dňa dostal hokejový zápas o tretie miesto, v ktorom si sily zmeral slovenský výber proti švédskym hokejistom. Zaslúžené víťazstvo napokon putovalo na Slovensko, čo sa ukázalo aj na číslach sledovanosti.

Prvé tri miesta v rámci nespravodajských programov jednoznačne obsadili krátke zostrihy zo zimnej olympiády, ktoré sledovali postupne 472-tisíc, 544-tisíc a 578-tisíc divákov, pričom trhové podiely sa pohybovali medzi 50,5 percenta až 51,7 percenta. 

Ak sa však pozrieme na tabuľku spravodajských programov, ktorý zaznamenáva celý priebeh sledovanosti zápasu o bronz, vidíme postupný nárast divákov.

Úvodné buly sledovalo 433-tisíc divákov s trhovým podielom 51,9 percenta. S druhou tretinou sa počet divákov zvýšil na 564-tisíc a záverečnú víťaznú tretinu s radosťou sledovalo 681-tisíc divákov s trhovým podielom 58 percent. 

Nedeľa patrila seriálom

Nedeľné vysielanie ovládol komediálny seriál Horná Dolná, ktorý dosiahol čistý trhový podiel 21 percent vďaka 218-tisícom sledujúcich divákov. O štyritisíc menej ľudí si však pozrelo seriál Priznanie z produkcie verejnoprávnej RTVS, ktorý sa tak dostal na druhé miesto rebríčka a tretie miesto obsadil relácia Nové bývanie, ktorá pred televízne obrazovky prilákala 208-tisíc ľudí.