Vianočné reklamy spoločnosti Orange s Adelou a Sajfom porušili etický kódex Rady pre reklamu. Podľa konkurenčného operátora O2 sú televízne spoty s ponukami „Do všetkých sietí len za 2 Sk“ a „2000 minút každý mesiac a internet na to zadarmo” klamlivé, pretože podmienky v nich komunikované nie sú vysvetlené dostatočne zrozumiteľne a navodzujú jednoznačný dojem o konečnej cene, ktorá nie je pravdivá. A Rada pre reklamu dala 02 za pravdu.
Vianočné spoty pre Orange od Wiktor Leo Burnett, ktoré porušili etický kódex
O reklamách telekomunikačných operátorov rokuje RPR takmer na každom zasadnutí, v reklamách často nehovoria úplne informácie. Naposledy rada v decembri riešila reklamu od T-Comu s dedom Matejom, v ktorej neboli jasne uvedené podmienky získania akciovej ponuky. Viac informácií.
V rozpore s etickým kódexom je aj reklama na automobil Renault Koleos. Cena uvedená v televíznom spote platí len pre jeden typ vozidla a nie sú v ňom uvedené ostatné typy vozidiel s odlišnými cenovými podmienkami.
Spot „Koleos“ pre Renault, ktorý porušil etický kódex
Rada celkovo posudzovala 13 sťažností. Šesť z nich uznala za neopodstatnené, napríklad sťažnosť na reklamu spoločnosti Mountfield so záhradníkom a kolesom šťastia, ktoré sa údajne nezhodovalo s kolesami šťastia v predajniach. V poriadku je aj spot Eurovýmena z Eurokampane, ktorý poskytol všeobecné informácie o podmienkach výmeny meny v bankách. Celá tlačová správa na webe Rady pre reklamu.